testy na pravidelne uzivani drog
Dobry den, obracim se na vas s lakavou prosbou o radu. Muj pritel byl uzivatelem pervitinu, kokainu, pravidelnym uzivatelem marihuany je defacto doted. Jsem s nim v patem mesici tehotenstvi a pozoruji na nem divne chovani, prirovnala bych to k abstinencnim priznakum. Chvili je vesely, druhy den rozmlati pul bytu(tvrdi, ze kvuli memu chovani)..Slibuje mi, ze toho nechal, ze nekouri ani marihuanu, mizi nam ale z domu penize a ja jsem zoufala...chtela bych se dozvedet pravdu, ktera neni zalozena jen na jeho obhajobach...chci se zeptat,kde sehnat nejake testy, ktere jasne prokazou pravdu, nebo lez..v lekarnach a jak se jmenuji, popr. nekde z krve v nejake z vasich poraden. Jestli existuje neco co lze prokazat z moci a da se to koupit, volila bych nejradeji tuhle variantu. Mam na mysli co prokaze THC v moci, dale kokain, pervitin apod. Za jakoukoli radu vam budu moc vdecna!!! Dekuji vam. Milada

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. V lékárnách jsou volně prodejné testy na drogy. Multi test, který zjistí z moči všechny Vámi jmenované látky, stojí několik stovek korun. Otázkou ale je, co Vám řekne, k čemu Vám takový test bude. Pervitin a kokain je schopný určit cca jeden týden nazpět, marihuanu, pokud je užívána pravidelně, až jeden měsíc, při příležitostném užití ale jen pár dní. Důležitou otázkou je tedy, co budete dělat s testem. Pokud bude negativní, budete klidnější? Zmizí Vaše problémy s přítelem? Pokud bude pozitivní, začne se najednou chovat přítel jinak? Navštíví nějakou odbornou pomoc? Realita je taková, že testy většinou ničemu ve společném soužití nepomohou. Nehledě na to, že testovat dospělého partnera, za pár měsíců otce Vašeho dítěte, je myslím něco, co do dospělého fungujícího vztahu příliš nepatří. Myslím, že ať už je jeho chování způsobeno čímkoli, je pro Vás nepřijatelné. A tím pádem je třeba ho řešit - drogy nedrogy. Zkuste ho tedy pro začátek přimět aby se s Vámi bavil o důsledcích, ne příčinách. Tedy o jeho chování. Brzy se tak dostanete jistě i k důvodům. Pokud máte pocit, že na to nestačíte sama, požádejte ho, aby s Vámi navštívil nějakého odborníka, třeba manželského poradce. Řekněte mu, jak se ve vztahu cítíte, že máte strach o Vaši společnou budoucnost i Vaše dítě. Zkuste na takový rozhovor vyhledat příhodnou chvíli, kdy není zrovna rozzlobený, ale má dobrou náladu. Pokud byste se jím cítila fyzicky ohrožená, udělejte to někde ve veřejných prostorách, např. v kavárně apod. Rozhodně nemá právo svou agresivitu omlouvat Vaším chováním. Pokud ho nějak rozčilujete, ať řekne, co konkrétního mu vadí, abyste to mohla třeba změnit. V těhotenství ale máte právo i na různé nálady a on by se měl teď starat o Vás a ne aby Vás zatěžoval svými výbuchy. Dbejte teď hlavně na své zdraví a pohodu a zkuste nepodlehnout pocitu, že jste zodpovědná za jeho nálady.