myska
Dobrý den,můj přítel bere asi 4 - 5 let pervitin,teď se rozhodl,že dobrovolně půjde na léčení,chtěla bych vědět,kde se nachází nějaká léčebna a která by byla nejvhodnější.Je z Ústí nad Labem.Také bych se chtěla zeptat,jestli má braní drog vliv na plodnost a jestli může ohrozit plod (třeba nějaké postižení) ikdyby byl přítel už "čistý" a třeba 2 roky nic nebral?Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nejlepší by bylo, kdyby se Váš přítel obrátil na Kontaktní centrum pro uživatele drog přímo v Ústí n. L., kde by mu s výběrem vhodné léčby poradili. Záleží na tom, kolik je mu let, jak intenzivně pervitin bral, zda ho užíval injekčně, zda má nějaké další související problémy (zdravotní, sociální, právní). V Kontaktním centru by mu měli kvalifikovaně pomoci. Drug Out Klub - Kontaktní centrum pro drogově závislé Velká Hradební 47/13, Ústí nad Labem, 400 01 telefon: 475 210 626 http://www.minimax.cz/drugout/ Užívání drog nebo zdravotní potíže související s užíváním drog mohou mít na plodnost vliv, ale konkrétní případné potíže nejsem schopná takto po internetu posoudit. Pokud je/byl uživatelem drog otec dítěte, tak to dítě nijak ohrozit nemůže. Jedině v případě, že by se dotyčný nakazil v průběhu braní drog nějakou infekční chorobou (HIV nebo hepatitida B, C), pak by bylo možné, že by se nakazila matka a potažmo dítě. Ovšem za předpokladu, že přítel v tuto chvíli bere pervitin, teprve se rozhoduje k léčbě a zatím nevíme, jak to bude pokračovat s jeho léčbou a abstinencí dál, tak bych zatím neřešila, co bude kdyby "přítel byl už čistý a třeba dva roky nebral". To je zatím předčasné. Soustřeďte se na to, co je teď. Prvotní je, že musí nastoupit do léčby. Přeji hodně štěstí.