Dcera a drogy 2.
Martina
Vážený pane Dr.Minaříku, dcera měla 9.1. dost velký záchvat nepříčetnosti, po několika hodinách agrese jsem zavolala záchrannou službu, přijela i policie a asi po hodině odvezli dceru do nemocnice na dětské oddělení do Příbrami. Tam dělali test pouze na marihuanu a byl pozitivní. V rodině máme endogenní deprese a lékař mi řekl, že u dcery je to psychiatrické onemocnění + drogy+ dcera říká, že má velké problémy se mnou. Po 4ech dnech ji pustili domů, na mne koukali skrz prsty, jako že jsem krkavčí matka. Poté jsem šla s dcerou na psychiatrii, dostala léky, které okamžitě vyhodila, pak jsme šly k psycholožce Dr.Ptáčkové v Příbrami a ta zjistila, že dcera je proti mně a já proti ní, když jde o drogy, jinak jí nic nedělám.Samozřejmě se do toho vložila i sociálka, ale jinak než jsem čekala.Sociální pracovnice, aniž by přišla k nám domů a mluvila se mnou nebo s dcerou, podala žádost k soudu o změnu výchovy dcery a to, že po 12ti letech, co jsem rozvedená by měla jít k otci, s kterým se vídá 2x ročně. Já chtěla po paní ze sociálky pomoc ohledně léčby mé dcery a takhle to dopadlo, takže mne čeká soud, i když dcera řekla, že k otci nechce a od té doby spadla do drog ještě víc. Říkala jsem dceři, že by se měla jít léčit, to ovšem odmítá a říká, že není feťačka, ale je na nervy, pokaždé, když se ze všeho vyspí, spí tak 14 hodin a poznám jí na očích, že není v pořádku, tak si podřezává žíly nebo jí různé prášky. Bojím se o ní a bojím se jí, nikdy nevím s jakou přijde domů a co doma zničí.

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi by bylo moudré, kdyby jste se na sociální pracovnici obrátila znova a pokusila se situaci nějak řešit. Víte, ono je to složité a možná že zhoršení problému by mohlo sociálku podnítit k nějakému kroku. Ona taková hrozící ústavní výchova může být pro dceru celkem signál ke změně. Varianta je také navštívit dětstkého psychiatra a pokusit se situaci řešit s ním. No možná taky, když zavoláte na dětstký detox a předjednáte to s nimi a pak půjdete za sociálkou se žádostí o pomoc, tak by to mohlo být jiné a pravděpodobně i soud by k vašim krokům přihlížel jako k pokusu o řešení situace. Chápu že je to pro vás těžké, ale tohle se mi jeví jako nejmoudřejší cesta. Také bych doporučil nějakou terapii vám. Ono když vy sama budete mít v situaci jasno, tak to snátze zvládnete. Ale to už jsem myslím psal.