Kam se obrátit?
anon.
Mám prosbu,naše sousedka začala před dvěma lety žít s cizincem z Kazachstánu,vystavili si dřevěnou údajně Večerku, pod jejímž zaštítěním vedou načerno i hospodu-kde jak se nejen nám značí, že dotyčný obchoduje s drogami,coby překupník-diler.Máme dvě děti v pubertálním věku, a sami vidíme co se k nim sjíždí za lidi, proto nás to již tak hodně znepokojuje, že Vás tímto chceme požádat o radu, kam se můžeme obrátit?Děkuji M.L.

Odpověděl:
Dobrý den, JUDR.Ing. Helena Svatošová z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky, k vašemu dotazu uvádí: "Dobrý den, pokud máte podezření na to, že provozovna není používána k výkonu živnosti, která je vedena u živnostenského úřadu, je možné tuto skutečnost místně příslušnému živnostenskému úřadu nahlásit. Toto upozornění je bráno pouze jako podnět, nezahajuje žádné řízení ze zákona, nicméně živnostenský úřad na ně zpravidla reaguje provedením živnostenské kontroly. Co se týče podežření z prodeje nelegálních drog, je možné učinit oznámení na policii nebo státní zastupitelství. I zde je na rozhodnutí těchto orgánů, zda usoudí, že mají dost podkaldů pro zahájení terstního stíhání konkrétní osoby nebo osob anebo pouze je bude řešit v rámci operativně – pátrací činnosti. Jak plyne z uvedeného, obě výše uvedená oznámení nezakládají povinnost oslovených orgánů jednat, a proto je vhodné podložit v nich uváděná podezření a skutková tvrzení maximem důkazů či uvedením možnosti získání těchto důkazů (např. záznamem pouličních kamer, šetřením na místě apod.). Za PPANO, Helena Svatošová" PS: Chápu, že vás vámi popsaná situace znepokojuje a máte o své děti obavy. Nicméně, i kdyby tento podnik zavřeli, neznamená to, že vaše děti s drogama do styku nepřijdou jinde a jinak. Proto je dobré s dětmi o věcech komunikovat a snažit se, aby v rámci rodiny vládla atmosféra otevřenosti a důvěry. Jana M.