Prosba o rady.
Aleš
Dobrý den, můj problém spočívá v tom, že přítelkyně se kterou jsme se před třemi měsíci rozešli zřejmě pod nátlakem tíhy života začala brát pervitin zatím pouze šňupe. Když jsem se s ní tento pátek potkal a viděl v jakém je stavu podařilo se mi vypáčit z ní, že v tom jede. A ne jenom to, dále mi řekla, že i po dobu když jsme byli spolu občas šňupla,což mě absolutně vyrazilo dech,nadruhou stranu jsem měl odpovědi na spoustu mých otázek,které jsem řešil po dobu vztahu. Nyní vypadá velmi špatně a vzhledem k tomu, že k ní stále dost cítím nemůžu pozorovat jak se ničí. Chci jí pomoct jak nejlépe to půjde, jen když se s ní bavím občas vidím, že chce, jindy si zřejmě vzpomene na vzath a říká mi např. že se mě nikdo o pomoc neprosil a že o mě nestojí atd., což samozřejmě beru s rezervou. Dále ještě uvádím, že krom občasného požití alkoholu a kouření jsem s drogou nikdy neměl nic společného. Fakt je ovšem ten, že vůbec nevím, kde začít s pomocí, jak to udělat nejlépe a zda-li vůbec začít?? Mohli byste mi poradit. Dále bych potřeboval zjistit, vzhledem k tomu, že bydlím kousek od Brna, zda je v blízkém okolí nějaké pracoviště s odborníky na tuto problematiku, kam bych s ní mohl docházet a začínající velký problém řešit a vyřešit. Odkažte mě prosím na nějakého odborníka, pokud možno i s telefonickým kontaktem, který nám pomůže, protože já opravdu nevím jak nato a nerad bych jí dostal ještě do většího bláta. Mnohokrát děkuji za Váš názor na celou věc i za konkrétní rady. S pozdravem Aleš

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, opravdu je otázka, jestli vůbec s pomocí začínat. Jednak hlavní podmínkou je, že změnu bude chtít ona sama. Za druhé je potřeba si říct, jestli jste zrovna nyní ten pravý, kdo by jí měl z něčeho tahat, pokud jste se před třemi měsíci rozešli. Tedy pokud se k ní nechcete vracet. Jestli už je ona srovnaná s vaším rozchodem a je od Vás schopná brát rady a pomoc pouze jako od přítele, pak není problém. Ale abyste jí spíš ještě nepřidal tím, že vlastně nebude vědět, jak to mezi vámi tedy je...To všechno je třeba rozmyslet, ještě před tím, než se pustíte do pomáhání. Pokud by opravdu ona sama chtěla, doporučovala bych obrátit se v Brně na organizaci Podané ruce, která má dlouholeté zkušenosti se závislostmi na drogách a jejich léčbou. Jejich Kontaktní cetnrum najdete na adrese Vídeňská 3, 639 00 Brno,Tel./Fax: +420 543 249 343.