Dcera a drogy
Martina
Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat, co mám dělat. Mám 15ti letou dceru, která se chytla party, celé víkendy není doma a když je doma, tak mi bere peníze, je velmi agresivní, všechno doma ničí, už nemáme jediný obrázek na zdi a všechno musím zamykat a netají se tím, že bere drogy.Marihuanu, Lysohlávky, LSD a zřejmě už i pervitin. Chodí domů dost opilá a zřejmě zfetovaná, sprostě mi nadává a nebojí se mi dát facku, je opravdu velmi agresivní. Nikdy nevím, kdy a s jakou přijde domů. Co mám v takovém případě dělat, na koho se obrátit? Bojím se o ni a myslím, že by se měla jít léčit, protože její stavy nepříšenosti jsem do této doby neznala a jsou pro mne těžko zvladatelné. Děkuji za pomoc. Martina

Odpověděl: Jakub Minařík
Podle mého se vzhledem k rozsahu problému jedná spíše o užívání pervitinu, možná v kombinaci s jinými tvrdými drogami jako alkoholem, heroinem, ... Na kouření marihuany to opravdu nevypadá. Vzhledem k situaci a věku dcery bych doporučoval razantní opatření. Zatím je ve věku, který je blízký dětskému a tak by to mohlo zabrat. Osobně by se mi jevilo jako nejrozumnější kontaktovat sociální odbor či odbor péče o dítě městského úřadu poradit se s nimi o možých restriktivních krocích a zajistit pro dceru léčbu. Existuje dětská detoxifikační jednotka (Nemocnice pod Petřínem, Praha) kam je možné dceru umístit na detoxifikaci a tam by vám také pomohli zajistit následnou léčbu. Vzhledem k tomu, že dcera pravděpodobně nebude chtít, tak soudím, že se to bude muset odehrát za asistence sociální pracovnice, záchranné služby, policie, ... je to sice drsné, ale na druhé straně bych to považoval za efektivní. Moc bych to neodkládal. Nicméně, předtím, než něco takového uděláte bych doporučoval se dcery zeptat, zda je ochotná se svým stavem něco dělat a nastoupit detoxifikaci dobrovolně. Pokud to odmítne, tak bych požádal o pomoc tu sociálku. Nicméně, při dotazu na dobrovolnou léčbu bych jí o možnosti restriktivního postupu neříkal. Mohlo by se stát, že jí uvidíte až za několik měsíců. Jo a když napíšete odkud jste tak vám doporučím kam byste se mohla obrátit vy sama, aby vás trochu psychicky ošetřili, mám dojem, že to potřebujete. P.s. Řešení neodkládejte. Čím déle to bude trvat, tím větší to bude problém. Myslím, že optimální varianta je, že dcera bude ještě tento týden na detoxu.