Jak z toho ven
Dobrý den, už skoro 3 roky užívám pervitin a už s tím chci přestat. Vím, že se nikdy neodvážím vyhledat odbornou pomoc. V mém okolí o mé závislosti nikdo neví a chci, aby to i nadále tak zůstalo. Můžete mi prosím doporučit, jak bych se sama mohla z tohoto problému dostat? Vím, že existují knihy, ale nevím která z nich by byla zaměřená konkrétně na sebeléčbu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Našla jsem pro Vás odkaz na knihu Mullerová, Nešpor: Jak přestat brát drogy. Na tomto webu je zdarma ke stažení, jsou tam i jiné informace a texty o drogách: http://www.plbohnice.cz/nespor/addictcz.html. Jedná se o svépomocnou publikaci. Jinak - obecně se doporučuje především přestat se stýkat s lidmi, kteří drogy berou a nepohybovat se na místech, kde se drogy berou a prodávají. Také se vyplatí dát si pozor na alkohol a ostatní drogy (i konopné), protože jejich účinky mohou provokovat chutě na pervitin a ztrátu zábran. Doporučuje se také udělat si přesný denní režim a ten dodržovat, aby Vám tam nezbylo moc místa na nějaké přemýšlení nad pervitinem. Nebude to jednoduché, ale možná to půjde. Když tedy nechcete vyhledat odbornou pomoc... Nicméně si říkám, že odbornou pomoc už jste vyhledala jen tím, že jste napsala sem a že si chcete přečíst o léčbě a abstinenci nějakou publikaci. Chápu, že je pro Vás obtížné se někam obrátit, pokud o Vašem užívání pervitinu nikdo z okolí neví. Jen mám pocit, že tři roky jsou docela dlouhá doba a že by ta svépomocná příručka nemusela stačit a že byste možná nějakou osobní formu podpory potřebovala. Na řadu zařízení je možné se obrátit i anonymně (kontaktní centra) nebo lze využít nějakou formu ambulantní léčby, která by Vám nemusela narušit Váš životní režim a harmonogram a kde jsou informace chráněné lékařským tajemstvím. Dejte vědět, jak se Vám daří a pokud byste měla zájem přece jen o nějaký kontakt na někoho z mých kolegů, tak mi napište, odkud jste, mohla bych Vám někoho vhodného najít.