pomoc memu bratrovi
aja
pomozte mi prosim,muj bratr nekolik let bere marihuanu a mozna i neco vic nevim,ale ted ma divne predstavy ze sepsal smlouvu s dablem,rekl mu ze se ma zabit,ale nesmi to bolet.nevim mam pocit ze zacina byt blazen.ma podivne stavy nevnima co se kolem nej deje a je nekde v jinem svete.mam o nej strach,at neco nezanedbame.doktori by ho chteli zavrit do blazince ale ja myslim,ze to ma z drog.pomozte mi prosim.jsem z olomouce a potrebovala bych opravdu poradit,co delat a jak se zachovat.nemysli si,ze ma problem a vidi v tom zalibu.prosim odepiste mi .dekuji b

Odpověděl: Gabriela Koryntová
V dotazu popisujete chování Vašeho bratra - píšete, že užívá marihuanu a zbláznil se z toho. Jedním z důsledků užívání marihuany je i nárůst rizika rozvoje psychické poruchy. Z Vašeho popisu nelze poznat, jestli je Váš bratr ve stavu, který by po vysazení marihuany zmizel, nebo jestli jde o poruchu, která bude trvalejší. Nejlepší by bylo, kdyby se brat zkontaktoval s odborníkem - buď psychiatrem, psychiatrickou léčebnou, AT poradnou nebo s Kontakním centrem. A ideální by bylo, kdyby marihuanu vysadil. Jestli užívá i jiné drogy, měl by vysadit i je - nejlépe po poradě s lékařem. Tady je kontakt na Kontaktní centrum Walhalla, Olomouc, Sokolská 48, tel: 585220034. Zkuste dát kontakt bratrovi a jestli o to bude stát, můžete se tam objednat i s ním. Jestli ale o kontakt nestojí, a nemá pocit, že by měl problém, nečekejte, že ho přesvědčíte. Zkuste mu alespoň říct, jak se cítíte, že o něj máte strach, jaké chování je pro Vás nepochopitelné apod. Zkuste s ním mluvit v klidu a netlačit na něj. Uvidíte ... chce to čas a trpělivost. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Pokud by se náhodou stalo, že by se bratrovo chování výrazně zhoršilo a začal být nebezpečný sobě nebo svému okolí, volejte sanitku.