alkohol
dáša
Dobrý den, Moje maminka už deset let pije . Asi před měsícem byla na detoxikační léčbě. Během 5let třikrát na léčení 3měsíce. S součastné době se nechce léčit. Asi 5dní v týdnu pije. Poslední týden proseděla jen v jednom místě. Myslím, že se začíná blouznit. Když jsem volala pohotovost-marně jsem si myslela,že půjde zas na detox,řekli, že by musela stejně přes záchytku. Od soboty jsme jí vzali veškeré peníze. 'Aby si nich nemohla koupit. Poradte mi prosím , jak ji dostat na psychiatrické léčení.Myslím, že bude namístě.Už ji nezajímá nic-co má oblečený, uvařený,vnoučata,nic. Je přes den sama doma. Já bydlím jinde.A má o ni strach Prosím odpovězte mi nebo alespon zašlete kontakt na někoho, kdo by mi mohl pomociDěkuji Š

Odpověděl: Jakub Minařík
Na psychiatrii ji bez její aktivní spolupráce a nebo alespoň pasivního souhlasu dostanete jedině s pomocí pohotovosti, či RZP. A opět - na psychiatrii si ji nechají jen tak dlouho, dokud to bude alespoň pasivně tolerovat - vyjma situace, kdy je nebezpečná sama sobě či svému okolí a to způsobem zcela bezprostředním. Stejná podmínka platí i pro situaci, kdy chcete maminku umístit na psychiatrii. Pokud tomu tak nebude, tak jí záchranka neodveze a nebo jí na psychiatrii odmítnou přijmout. Špatná(?) zpráva tedy je, že možnosti psychiatrické péče proti vůli pacienta jsou omezené jen na situace přímého ohrožení nebo nesvéprávnosti. K lidským právům patří i právo na jisté podivnosti a podivnost se postupně upít patří také k nim. Můžete jedině využít možnosti, kdy na tom matka nebude dobře, bude halucinovat, mluvit z cesty, najdete jí doma bledou třesoucí se a opocenou a zavoláte záchranku. S informací, že matka je alkoholik jí kolegové pravděpodobně odvezou na psychiatrii. P.s. Pokud jste matce vzala peníze a matka byla rozpitá, tak velmi pravděpodobně se u ní začne rozvíjet delirium tremens. To je život ohrožující stav, takže byste měla na maminku dohlédnout a také je to stav ve kterém by jí záchranka odvezla i proti její vůli. Protože v takovém stavu je mozek na tom tak špatně, že se matka nemůže rozhodovat na jedné straně a současně na to může zemřít.