Pervitin a dcera
Bob
Dcera, 27 let, se mi svěřila, že je již více než půl roku na pervitinu, prý pouze "šňupe". Upozorňuji, že jsem ji rok a půl neviděl. Bere denně, 3-4 dávky, kdyby to šlo, brala by i víc. Pokoušeli jsme s ní promluvit a přesvědčit ji k léčení. Nechce, protože se obává léčebny a má prý negativní informace od obdobných "kamarádů". Žije s manželem, který pervitin bere netrožilně. Ostatní informace jsou pro Vás asi nepodstatné, protože její chování a myšlení je asi "učebnicové". Co s ní ? Jaké jsou možnosti dostat ji k odborníkovi? Naše schopmosti nestačí na její primitivní myšlení. Manželem je pravděpodobně srážena, protože nějaké náznaky přestat byly. Bydlí v kraji Pardubickém na rozharní s krajem Středočeským (tedy Kolín). Samozřejmě, že si nadělali spostu dluhů, tvrdí asi 180 tisíc, ale může to být více, přestala pracovat, ztratili všechny kamarády, chce utéci do zahraničí, jen kdyby ji to někdo zaplatil. Bylo to naše první setkání s drogově závislým člověkem a byl to šok, protože jsme se potkali s člověkem, jehož jsme nepoznali. Náš vztah, otce a dcery je hodně chladný (rozvedl jsem se a mám další dceru), ale to dle ní není příčinou braní drog. Prostě to prý jednou zkusila a byla v tom. Samozřejmě to není pravda, protože se kdysi dávno (před 5-ti lety) přiznala, že při ročním pobytu ve Francii vyzkoušela skoro všechno, včetně heroinu. Standardně kouřili s manželem "trávu". Můj dotaz ještě jednou, jak jsem schopen jí pomoci, když ona pomoc odmítá? Děkuji Jirka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, odpověď na Vaši otázku: pomoci lze člověku pouze tehdy, když o pomoc stojí. Kdyby tomu tak bylo, doporučila bych Vám nabídnout dceři například doprovod do zařízení, kde jí pomohou a nebo jí alespoň dejte kontakt - v Kolíně funguje Kontantní centrum a Terénní programy, o.s. PROSTOR, Kolín, Kutnohorská 17, tel: 321 715 004; 777 650 030. Jinak si můžete nastavit jasné hranice v kontaktu s dcerou, abyste se nedostal do situace, že s Vámi bude manipulovat - např. ohledně toho, za jakých okolností se budete stýkat, jak bude vypadat Vaše pomoc, pravidla ohledně financí apod. Stačí to takhle? S pozdravem, Gabriela Koryntová.