jak mám postupovat....
tana
Dobrý den, mám 13 -letou dceru, se kterou mám problém s kouřením marihuany. Půl roku denně kouřila marihuanu. Když jsem to "omylem" zjistila, slíbila mi , že už s tím přestane. Řešila jsem to tím, že 2 týdny měla izolaci od lidí, se kterými tuto drogu brala. Navštívila jsem krizové centrum, kde jsme si o tom JEN povídali. Začala se zlepšovat ve škole, její chování se také zlepšilo, tím jsem usoudila, že je vše už OK. Jenže po dvou měsících jsem znovu u ní našla sáček s marihuanou. Prosím poraďte mi, jak mám postupovat dál (výchovně), kde se mám obrátit, jak ji pořádně vytrestat a ne jenom promlouvat do duše i když je to důležité (nepomáhá to). Jsem rozvedená, takže jsem na výchovu sama. Mym dalším krokem je, že končím v zaměstnání, abych měla větší dohled. Předem děkuji za a doufám, že mi pomůžete.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, možná by bylo dobré spíš než k většímu dohledu využít volný čas ke společným aktivitám. Zkusit dceři nabídnout alternativu za trávení času s partou kouřením. Nějaké koníčky, společné aktivity, výlety, třeba i s jejími kamarádkami apod. Přeci jen není ještě tak stará abyste ji nemohla zaujmout něčím společným. Také by bylo dobré dál s ní otevřeně mluvit o tom, proč marihuanu kouří, co jí to dává, jestli má také představu, kam až to může vést. "Jen" povídání je jedna z nejdůležitějších věcí při řešení problémů s drogami. Pokud to půjde navštivte znovu kriové centrum, nebo ještě lépe centrum specializující se přímo na drogy (pokud budete chtít ráda Vám pošlu kontakt, jen napište kde by to mělo být). Také si dejte jasná pravidla, co bude dcera doma dělat, kdy bude chodit ven, kdy se bude vracet domů, kdy bude dělat úkoly a podobně. Zkuste s ní teď hodně být a nezaměřovat se jen na marihuanu, bavit se s ní vůbec o tom, co jí v životě trápí, jaké má kamarády atd.