zatim anonym
bry den, zaujimalo by ma ci je v CR mozne ziskat povolenie pre pouzivanie meskalinu(kaktusu san pedro), psylocibinu(konkretne psilocybe semilanceata) a hlavne dmt(n,n-dmt a 5-meo-dmt, ayahuasca) pre vyzkumne a/alebo spiritualne ucely..hlavne by som potreboval kontakty(mam zlu skusenost na slovensku, po poslani podobnych otazok prisla domova prehliadka)..je ziskanie takehoto povolenia vobec realne? existuje moznost preukazat zodpovedne pouzitie ako pri inych drogach(alkohol,tabak = vek >18, lieky = predpis)? alebo musim napr. za ayahuascou(dmt+MAOI) cestovat do juznej ameriky? asi z toho nic nebude, ale ajtak dakujem :) ps: po mgr. studiu z informatiky mam zaujem studovat etnobotaniku, co vsak nebude mat zmysel ked predmety studia budu nelegalne.. :/

Odpověděl: Jakub Minařík
Nejsem v tomto oboru expert, vlastně vím jen některé informace z rozhovoru s kolegy, kteří to mapovali z nějakých podobných důvodů. Rozhodně nejsem schopen uvažovat o rozdílech u jednotlivých látek. Pokud se dobře pamatuji, tak tenkrát kolegové diskutovali možnost získání souhlasu jen v tom případě, že by jej zaštítila nějaká instituce. Z povahy látek by se muselo jednat o nejspíše o zdravotnickou instituci a nějaký výzkumný projekt směřující k léčebnému využití. Rozhodně něco takového by vyžadovalo důkladnou přípravu, předložení mnoha dokumentů, nejspíše získání nějakého výzkumného grantu, ... Rozhodně pokud byste chtěl takové látky zkoumat nejen v laboratoři, tak to musí zaštítit nějaká zdravotní instituce, ať byste látky zkoumal z jakéhokoliv hlediska. Ohledně toho jak to bylo tenkrát tak myslím, že se nenašel nikdo, kdo by byl ochoten investovat spoustu času do přípravy nejistého projektu. Kdybyste nějak postoupil ve svých pokusech o takové povolení tak napište. Docela by mě to zajímalo. :-) P.s. policii jsem o vašem dotazu neinformoval, tak domovní prohlídka snad tentokrát nepřijde. :-)