Jak mu mám pomoc?
Renča
S mím přítelem chodím měsíc. Týden po začátku vztahu sem se dozvěděla, že je pět let závislej na perníku. Mám ho moc ráda a chci mu z toho pomoc aby náš vztah byl normální. Když se vidíme je na mě moc milej a hodnej. Každý den mi volá a domlouváme se kde se sejdem, ale tak 3krát do týdne se domluvíme, on nepříde neozve se mo nic. Až druhý den mi volá, že se mi moc omlouvá, ale nikam nemoch jít protože mu bylo špatně. Moc dobře vím že to sou jen výmluvy abych ho neviděla sjetýho. On by si nikdy nedovolil za mnou přijít sjetej. Dneska se to stalo zase tak vás prosím o radu, jak mu můžu pomoct? Já nechci aby fetoval já ho z toho musím dostat!

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi Vám řeknu něco, co nechcete slyšet - co nejrychleji byste měla z takového vztahu odejít. Pokud přítel nechce, stejně ho z drog nedostanete, spíš je velká šance, že on do nich zatáhne Vás. Znáte se pár týdnů a koho vlastně znáte? Znáte jenom jeho ve společnosti pervitinu, nevíte vůbec kým by byl, kdyby nebral. Myslím, že si děláte příliš velké ambice, když chcete zachraňovat po měsíci někoho, kdo lítá v drogách pět let a asi se jich ani moc zbavit nechce. Určitě byste si zasloužila někoho, kdo Vás 3x do týdne nenechá čekat bez jediného slova. Jsem si jistá, že všechna rizika a problémy nestojí za to snažit se ho vytáhnout z drog. Ne proto, že by za to nestál on jako člověk - o tom nepochybuji - ale proto, že je to jen a jen jeho boj a Vy ho ke změně proti jeho vůli nedotlačíte.