Pervitin
..
Nemám žádné vlastní zkušenosti s užitím tvrdší drogy,než konopí,ale znám spousta různých lidí,a tak vím,o co jde.. Mám jednoho kamaráda,který se dostal k pervitinu,šňupe,ale ne nijak často,a neni to moc dlouho.Nedokážu přesně říct,jak je to dlouho,ani v jakých dávkách si bere,ale jsou to max. 2 měsíce,spíš méně...Byla bych ráda,kdybyste mi mohla poradit,jak mu pomoci,aby s tím přestal,vím,že přestat sám chce,a že mě má rád,tudíž bych mu mohla pomoct.. Nebyl nikdy v léčebně,a tak asi nemuze jit do dolecovacího centra,nebo ano?? Poradte mi prosim,jak ja mu muzu pomoci,jak se k nemu mam chovat,do jake hloubky muzu o drogach mluvit,a co bych delat nemela..Dekuji moc.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě nic nezkazíte, když se s ním budete o drogách bavit otevřeně, ale bez moralizování. Alespoň pokud opravdu chce změnu. Pokud ano, měl by se o ni pokusit hlavně sám. Nemusí po pár měsících braní hned do léčebny, stačil by ambulantní kontakt. A Vy mu můžete pomoct třeba tím, že tam s ním dojdete, podoříte ho. On by měl ale být ten, kdo bude hlavně aktivní. Ve Vašem regionu je více zařízení, najdete je na mapě pomoci na stránkách www.drogy-info.cz. Jedno za všechny: Kontaktní centrum F. A. Gerstnera 2, České Budějovice, 370 01, telefon: 386 350 169