úraz ve vyjetosti:o)
5ka
už to je pasé, ale ptám se už zpětně, ptz mě to zajímá :o) tákže-frčela jsem si to třetí den na peří, chtěla jsem tělu dodat nějaký vitamíny a při krájení ovoce jsem se omylem dost brutálně řízla(ujela mi ruka). mno bylo z toho dost krve, ale bála jsem se dojít si na pohotovost, ptz intoxikaci nelegální substancí by na mně poznal i laik, natož doktoři. mohli by mi (vedle ošetření) dělat kvůli vyjetosti problém?(přivolání policie, záznam do zdravotní karty o intoxikaci drogami? případně informování zaměstnavatele) Byla to jen moje stíha nebo to tak chodí?? Jsem plnoletá. Děkuju předem za info:o)

Odpověděl:
Dobrý den, s ohledem na zaměření vašeho dotazu jsem kontaktovala Mgr. Hanu Gajdošíkovou z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. K vaší otázce uvádí: "Dobrý den, test na drogy Vám mohou udělat bez Vašeho souhlasu pouze v případě ohrožení života a zdraví lékaři, pokud byste byla ve stavu, k jehož léčbě potřebují znát, která látka jej způsobila. Užívání drogy samo o sobě není trestné, takže pouze zjištění, že drogu užíváte, není důvodem pro zásah policie. Podezření z ovlivnění návykovou látkou lékař samozřejmě pravděpodobně pojme a nelze vyloučit, že to do zprávy poznamená. S kopií propuštěcí zprávy byste pak měla jít např. k obvodnímu lékaři na převaz. Jiná situace by však byla, kdyby lékař usoudil, že po ošetření je nutný Váš pobyt na protitoximaciké záchytné stanici (tzv. záchytka – dnes jsou určeny i pro uživatele nelegálních drog). Ošetření na záchytné stanici se oznamuje vašemu praktickému lékaři. Mgr. Hana Gajdošíková" PS: Jen bych si k vašemu dotazu dovolila malou poznámku - pakliže by na vás intoxikaci poznal i laik, jak sama píšete, je možná zbytečné řešit, zda by lékaři na pohotovosti tuto skutečnost hlásili zaměstnavateli. Je dost pravděpodobné, že zaměstnavatel toto časem zjistí i bez nějakých hlášení. Z vašeho dotazu je patrné, že vás zatím užívání pervitinu "baví", ale nemusí to takhle být napořád a v případě, že by vám pervitin způsobil i jiné problémy, než že se pořežete při krájení ovoce, klidně zase napište. Jana Marečková