odvykání drogové závislosti v Ceske republice pro klienta ze Saudské Arabie
Dobrý den, dovoluji se dotázat, zda-li by bylo možné odléčit našeho klienta ze Saudské Arabie z drogové závislosti - viz níže uvedené návyky a důvody na území České republiky. V případě, že ano, kde a za jakých podmínek. Zavislost na: 1) Hashish uz 8 let, denne, kolem 20 cigeret. 2) Zinax , 1 ml., Roch, a Valium, uz 4 roky, mixuje to s Hashishem, nepravidelne. 3) Cocain, zkusil to 2 x pred 4 lety. 4) Kattagon , 3 nebo 4 roky, nepravidelne. 5) Brown Sugar "neco podobneho cocainu", mixoval to s tabakem 3 nebo 4 krat, pred 3 lety. 6) Panadol Night, z Londina, mixoval s Hashishem. je to athlet, a bere injekce do svalu na zvetseni svalove hmoty 1) deca (Mexican) 1mg , 6 weaks course 2) deca (Italian) , denne, 6 weaks course bere : Lugalan, bere to na odstraneni vedlejsich ucinku techto injekci bere : pilulku pro apetite "nezna jmeno" bere : pilulky po cviceni, take na apetit, "zelene tabletka, nezna jmeno" bere : pilulky na zlepseni sexu, take nezna jmeno nikdy nebral zadne drogy intravenozne nebo podkozne. potrebuje hashish aby mohl spat. zkousel prestat 2 krat sam, jednou pred rokem, prestal na 2 tydny, podruhi jen na 3 dny. zkousel prestat pod tlakem a pomoci blizkych, pred 2 rokama, jednou na dobu 1 mesice, podruhe na dobu 2 tydnu. duvody: * financni problemy (otec mu nedaval penize) * neni spokojen kym je * ma problemy se zmenamy nalady, dela mu to problemy s rodinou * je nervozni, opousti byt stale. * zeny, ma tu 3 pritelkyne, vsechny berou drogy, a stale je snima (pry to je 80 nebo 90% jeho problemu) * jeho kamarady take berou drogy. * krade, jednou mobil, po druhe hodinky,....., az se to dostalo k ozbrojene loupeze kde vykradly spolu s kamaradem 2 kg hashishu od dilera.

Odpověděl:
Dobrý den, na základě předchozí telefonické domluvy Vám přeposílám odpověď Mgr. Jiřího Richtera, výkonného ředitele o.s. SANANIM. "Vážená paní, v ČR sice existuje poměrně rozsáhlá síť služeb poskytujících rezidenční léčbu drogově závislým, nicméně celá tato síť je financována prostřednictvím systému veřejného zdravotního pojištění (psychiatrické léčebny) a dotací státního rozpočtu a krajů (terapeutické komunity). V těchto zařízeních by tedy byl asi předpokládám problém s občanstvím i neexistujícím zdravotním pojištěním klienta a nakonec i pravděpodobně s nedostatčnou jazykovou vybaveností terapeutického personálu. Naše síť zařízení by tedy předpokládám nemusela vyhovovat z pohledu základního komfortu (společné pokoje) a obsahu programu (pracovní programy...). Nicméně bližší informace o jednotlivých komunitách lze nalézt např. na stránkách DIC (www.sananim.cz či www.drogy.net v databázi kontaktů) nebo na stránkách Národního monitorovacího střediska (www.drogy-info.cz). Privátní léčba existuje výhradně jako ambulantní, což v případě historie užívání klienta asi nepřipadá v úvahu. V tomto případě bych tedy asi hledal mezi privátními zařízeními v zahraničí... z těch, se kterými spolupracujeme, známe je a můžeme je doporučit vybírám dvě, o kterých vím, že poskytují placené služby i klientům z tohoto regionu. Jedno je umístěno v Rakousku a druhé v Portugalsku. Níže tedy kontakty na tato dvě zařízení... João Pedro Augusto; VILLA RAMADAS - Portugal )International Treatment Centre) Phone: +351 913 466 801 Site: www.villaramadas.com E-mail: jaugusto@villaramadas.com Thomas Legl; European Treatment centres for Drug Addiction E-mail: t.legl@knappenhof.at Address: A- 2651 Reichenau/Rax, Kleinau 34, Austria S pozdravem Mgr. Jiří Richter, SANANIM, o.s."