Prosím poraďte mi!!
Ludwiczek
Můj bývalý přítel se kterým jsem byla dost dlouhou dobu bere heroin!! Chtěla bych mu pomoci, ale ani nevím jak!! Odstěhoval se z města a dal se k nějaké partičce! Vím ve kterém je městě! Jsem v kontaktu s jeho mámou, ale nevím jak mu pomoci. Museli jsem se zorejít protože se stěhovala teď mám o něj strach!! Pořád ho miluju a už si nevím rady!! Prosím poraď te mi ..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Otázkou je, jestli bývalý přítel o pomoc stojí. Jestli ano, nabídněte mu kontakt na zařízení, kam se může obrátit. Doporučila bych K-centrum. Jestli ne, stanovte si hranice a pravidla, za jakých se s ním budete stýkat. Ty pak dodržujte. Napadají mě otázky jako jsou: půjčování peněz, telefonu, dávání stravy, pomáhání apod. Lidé, kteří berou drogy, snadno dokáží manipulovat svým okolím - jednu chvíli slíbí cokoli, za pár minut je vše jinak. Výsledkem je trápení celé rodiny, zatímco dotyčný si "užívá" braní drog podle svého. Buďte tedy opatrná. Také se vyhněte situaci, kdy byste někoho zachraňovala, nebo někdo zachraňoval sebe, kvůli Vám. Takovým "vztahům" se říká spoluzávislost. A jestli řešit situaci odmítne, pak je to jeho svobodné rozhodnutí a zodpovědnost. Má na to plné právo. Není na Vás mu to rozmluvit, zabránit mu v tom. Teprve v momentě, kdy si to sm rozmyslí, mu můžete být průvodcem a pomocnou rukou. Na závěr - drogy nejsou problém, který se vyřeší ráz naráz. A ještě těžší to je, když dotyčného milujeme. Je tedy potřeba být trpělivá a silná, ale taky zásadová a důsledná. Při tom všem nazapomínejte na sebe!