pitomej pervitin!
Andrea Tágo
Dobrý den,prosím,jak bych mohla pomoci své patnáctileté kamarádce,jež je závislá na pervitinu???Má již zkušenosti s léčbou v příslušném zařízení,leč s nulovými výsledky...Navíc nemá a ani nechce mít nějaké "lepší" zájmy.Nevíte,po jak dlouhé době už pervitin v těle nejde zjistit?a) užíváním min. 2x týdně(v kuse), b)"pouze" 2 lajny+1 plech za život. Díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím, Pervitin lze detekovat z moči po dobu 3 dní až 3 týdnů, z krve zpravidla 1-3 dny. Je to vcelku dlouhé rozmezí a je způsobeno více faktory. Záleží na intenzitě předchozího braní, množství užívané látky, čistotě látky, individuálním metabolismu apod. Těžko soudit, co v těch dvou "lajnách" všechno je, takže Vám na to přesněji odpovědět nedokážu. K té otázce týkající se Vaší kamarádky, které je 15 let a užívá pervitin: nelze pomoci někomu, kdo o pomoc nestojí. Jestli je kamarádka ve fázi, kdy má pocit, že na světě "není nic lepšího", pak Vám nezbývá než čekat. Vy můžete dělat jen jediné - bez výčitek a výhružek s ní mluvit o tom, jak se cítíte Vy sám/sama (máte o ni strach, není Vám příjemné s ní být, když je pod vlivem, záleží Vám na ní apod.), případně se můžete domluvit na pravidlech vzájemného kontaktu (budeme se stýkat jen tehdy, když nebudeš pod vlivem; nedorazíš-li na schůzku v domluvenou dobu, zavolej, jinak odejdu apod.). Dejte si pozor na argument typu: Co ty o tom víš, když jsi to nezkusil/a! Stejně tak se vyhněte finančnímu podporování! Lidé, kteří berou drogy, dokáží zneužít důvěry a tak se nebojte být tím, kdo stanovuje pravidla - ale pak je také musíte dodržovat. Nevím, jak si vysvětlit, že se ptáte na tak odlišné věci jako je deba detekovatelnosti pervitinu a na druhé straně chcete pomoci kamarádce, aby pervitin nebrala. Možná byste se rád/a zeptala i na další věci, tak neváhejte. S pozdravem, Gabriela Koryntová.