Pervitin a těhotenství - vzkaz pro MUDr.Minaříka
Verča
Vážený pane doktore,děkuji Vám za Vaši rychlou odpověď z 5.5. Potvrdil jste mi v podstatě to, co jsem si sama sobě nechtěla přiznat. Že jsem závislá!!! Přečetla jsem si ji v notebooku už v sobotu večer, ale měla jsem u sebe celý víkend svého přítele, tak se dostávám k odpovědi až nyní. Váha Vašich slov na mě dolehla až po odchodu přítele. Rozbrečela jsem se a stále si opakovala, že jsem feťačka. A je to pravda. Já po pervitinu prostě toužím!!! Už když jsem na klávesnici při prvním dotazu vyťukala to slovo, třásla jsem se a říkala si, zavolej si o něj, ještě jednou, naposled. Lituju toho, že jsem do toho tenkrát šla, protože už nikdy nezapomenu, jaký to je. Ti, co to ještě neví, těm vzkazuju, běžte od pervitinu dál. Zároveň jste mi dodal odvahy a já vím, že se na Vás mohu diskrétně obrátit, až mi bude nejhůř. Teď chci bojovat sama, věřím, že to zvládnu a s drogou skoncuju. Prý jsem paličatá. Nebo myslíte, že už bych se měla obrátit? Jen mám malý problém. Poradíte? Asi před měsícem jsem začala díky stresu kolem pervitinu po letech zase kouřit. Říkala jsem si, že tu touhu musím něčím nahradit. Vím, že jsem asi udělala hloupost, ale je to prostě teď fakt, že kouřím. Tajím to v práci, tajím to před rodiči i před přítelem. Nekouřím zatím moc, někdy dva dny nic, někdy naopak čtyři cigarety za den. Myslíte, že se s tím mám přiznat aspoň příteli? Nechci zažívat dvojitý stres, cigareta mě vždycky uklidní, když začnu myslet na pervitin. Tak mi držte palce! A ještě jednou děkuju za nabídku.

Odpověděl: Jakub Minařík
Zase to s tím sebeobviňováním moc nepřehánějte. Není to nic tak strašného. To, že můžete být závislá, ještě neznamená, že závislá jste a také to neznamená, že to je váš hlavní problém. Rozhodně se toho nějak zvláště neděste. Podle toho co píšete bych spíše soudil na nějaké neurotické obtíže, které, pokud byste chtěla, by měly být celkem snadno odstranitelné psychoterapií. Ohledně toho kouření - na vašem místě bych si s tím nedělal tolik starost. Snažil bych se nerozkouřit, ale pokud vám pomáhá, tak bych to nevnímal jako až tak veliký problém. A asi bych to ani netajil, ať se zbytečně nestresujete. Prostě ostatním řekněte, že jste se rozhodla, že občas kouřit budete. Nu, Držím palce.