Jak je to možný?
student B.
No, já studuju VŠ a když jsem potřeboval určité chemikálie pro svoji školní práci, co neposkytla škola, tak na to mě vystavila povolení a musel jsem kontaktovat specializovanou firmu, abych si je mohl vůbec opatřit. Samozřejmě domů jsem si vzít ty nebezpečnější nesměl, nakonec, byly zaslány škole. A ještě se v té firmě na mně dívali, jako bych byl snad terorista. Ani náhodou bych je neuměl získat jinak, než kontaktováním specializované firmy, a nemám vlastně ani představu jak. to víte, nad chemiky musí být dozor, samý perspektivní toxikoman,terorista, vrah, jeden nikdy neví, že! Proč Vám to sděluju? No, protože jsem se setkal s tím jak sotva vyučená smažka, na pohled dement, kterému už je po životě jeho i druhých ho** dokázala poměrně rychle po návratu z výkonu trestu sehnat relativně nedostupné látky k přípravě drog, prostě si je někde koupit, bez jakéhokoliv papírování. Jako si jiní koupí třeba smažený kuře nebo něco běžně dostupnýho. A mít je doma jako třeba plechovku píva.:) Připadá Vám to v pořádku? Že jako student který nikoho úmyslně neohrožuje, naopak, klade si za cíl snížení určitých rizik, mám vlastně v tomto státě těžší "tržní" pozici, než někdo, kdo už je trestaný za výrobu omamných prostředků a...já nevím, jak ty svoje pocity přesně vyjádřit, snad že bych rád věděl, jakou šanci má pak protidrogová prevence? Když ve své podstatě dělá podezřelé z těch nepravých lidí...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, docela chápu Vaše rozčarování. Ale nevím, jakou to má souvislost s protidrogovou prevencí. Preventisté nikomu žádné chemikálie neprodávají a Vám v přístupu k nim také nebrání, ani Vás nepodezřívá z terorismu nebo podobných věcí. Dotyčný trestaný pán asi nekoupil ty věci v obchodě a pravděpodobně má trochu jinou sociální síť než Vy, který se snažíte jít na věci legální cestou. Při získání těch chemikálií byl určitě někde porušen předpis, nebo možná dokonce zákon, takže šlo minmálně o přestupek. A až ho znovu zavřou, možná mu to napočítají k dalším věcem, které třeba spáchá. Takže jak vidíte, zadarmo a lehce to nejde. Není to samozřejmě v pořádku, ale tahle informace a kritika by měla směřovat spíše na zdroj těch chemikálií, který si je nedostatečně hlídá, a nebo na policii, která o výrobci drog neví.