jiří
Dobrý den, byl jsem napaden osobou pod vlivem návykových látek, bránil jsem se a způsobil mu ublížení na zdraví. Bylo na mě podáno trestní oznámení, mohu toto oznámení nepřijmout nebo jak se bránit? Předem děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci. Trestní oznámení nemůžete nepřijmout, pokud je podáno, policie musí zahájit vyšetřování. Ale jistě máte možnost nějaké účinné obrany. Myslím, že by bylo nejlepší, kybyste se obrátil na Právní poradnu A. N. O., kde se zabývají právní pomocí jak uživatelům drog, tak lidem z jejich okolí a pomáhají řešit právní problémy, které souvisí s drogami. Kontakt naleznete na www.asociace.org pod kolonkou Právní poradna i na webu této poradny pod rubrikou Právní poradna vpravo na stránce. Případně je možné obrátit také na některou z občanských poraden v ČR, kde by Vám také měli poradit. Kontakty na jednotlivé poradny najdete na webu Asociace občanských poraden na www.aop.cz. Obě varianty jsou bezplatné. Přeji hodně štěstí.