Pomozte
Elis
Dobrý den, prosím pomozte mi, už nevím, jak dál:(( Můj přítel před dvěma roky byl závislý na pervitinu, pak se z toho na nějakou dobu dostal a byl v léčení, které úspěšně dokončil. Chvíli byl v komunitě, ale tam bohužel vydržel jenom dva měsíce, pak dostal hrozný deprese a úzkosti a museli ho odvézt do psychiatrické léčebny. Zde ho dávali dohromady a snaží se mu pomoct,byl na detoxu, je pořád pod neustálou kontrolou. Má toxickou psychózu. Chvíli to vypadalo, že už se z toho dostal, ale dneska najednou zničehonic ho přepadly chutě na "perník". On už drogu nechce, ale to tělo chápete...Má zase deprese a úzkosti a je na tom fakt špatně. Ale dát si nechce, sám to nechce, ví že by mu to uškodilo a pochopil, že by o mě přišel a nejenom o mě...Prosím, poraďte mi, čím by se daly tyto chutě zmírnit. Moc děkuji za pomoc Mějte se pěkně mám ho ráda a nechci ho ztratit, prosím pomozte mu i mně, třeba bych uvítala více informací o toxické psychóze Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel Vás asi nepotěším. Není to "tělo", co chce pervitin. Na pervitinu fyzická závislost v podstatě nevzniká. Jde čistě o psychickou závislost, potřebu drogy. Možná jedna část jeho drogu nechce, ale nějaká část po ní touží. Bylo by dobré, kdyby chodil na doléčování a hlavně, pokud trpí depresemi a úzkostmi, měl by být v ambulantní péči psychiatra. Je dost pravděpodobné, že kdyby se mu jich podařilo zbavit např. vhodnou medikací, zmírnily by se i jeho chutě. Na doléčování by pak mohl řešit proč se u něj vlastně vyskytují a jak se jim vyhnout. Info o toxické psychóze najdete např. na této poradně, v rubrice drogy a nemoci - psychická onemocnění.