po letech
zzz
Dobrý den, nevím, jestli je to přímo dotaz... Je mi 29, od 15 do 20 let jsem brala drogy - nitrožilně, hlavně pervitin, ale na stíhy nebo taky jen tak pro náladu i heroin. Dostala jsem se z toho sama, dodělala jsem školu a teď studuju další, sehnala jsem super práci. Jenže.... ty chutě mám pořád a poslední dobou spíš čím dál větší. Skloubit práci a školu je dost těžký, navíc moje práce je hodně "na očích", stresující a náročná. Kamarád mi nedávno dal pár extází, takových těch hodně "speedových" a já jsem je postupně, po čtvrtkách, vyzobala v situacích, kdy jsem kvůli práci nebop studiu skoro nespala a musela jsem druhý den fungovat od rána do noci mezi mnoha lidmi a být na ně milá. A od té doby se moje touha po piku stupňuje. Zatím jsem si jenom objednala další extáze, ale už teĎ jsem se přistihla, jak si plánuju, že přítele na víkend odešlu někam pryč, abych si mohla sehnat perník - samozřejmě, že to bude víkend, kdy uklidím napíšu seminárky atd., ale stejně, není to asi v pořádku. Co mám dělat? za kým jít? Možná jenom neumím zacházet se stresem, nevím, ale mám strach, že si zase zvorám život.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
O své situaci opravdu přemýšlíte. Uvědomujete si rizika, která z případného rozjezdu v braní drog pramení. Z toho důvodu si říkáte o odbornou pomoc. Bojíte se ale prozrazení. Zároveň Vám extáze pomáhá být výkonná a zvládat hodně věcí. Vaše práce je hodně náročná, stresující ... "Sezobala" jste pár extází, což Vám znovu silně vyvolalo chutě. Nyní plánujete další extáze a pervitinový relaps. Možná to nějakým zázračným zmizením chutí zvládnete, ale bála bych se druhé varianty. A to, že by se Vám mohly chutě pěkně rozjet; postupně byste mohla zvyšovat dávky a nakonec by Vám mohla tahle drogová recidiva přerůst přes hlavu. Nakonec to pak může skončit mnohem většími problémy než je "pouhé" provalení problému, který máte dnes. Co by se vlastně stalo, kdyby se o Vašich současných problémech kolegové dověděli? Vypadá to, že skutečně "neumíte zacházet se stresem", jak sama píšete. Váš nápad obrátit se na odbornou pomoc není v tuhle chvíli vůbec od věci. Jestli se bojíte prozrazení, objednejte se na individuální pohovor a pak uvidíte, co dál. Doléčovací centra jako je Drop-in, Sananim nebo o.s.Anima, Vám jistě nabídnou bezpečné prostředí pro rozhovor. Držím palce a přeju hodně sil. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Veškerá zařízení, která nabízí pomoc lidem, kteří mají problém s drogami, fungují buď anonymně a nebo jsou veškeré informace chráněny lékařském tajemstvím.