odpoved Bare Orlikove na dotaz cislo 949203
zoufalypritel
Děkuji vám za odpověd,bohužel se však stalo,že se má přítelkyně se mnou rozešla. Den před rozchodem mi o půlnoci volala,že se zase opila,at prý přijedu že mě potřebuje že na mě čeká. já za ní přijel,ale na místě nebyla,ale našel jsem jí v tom jejím baru. Začala mi tam brečet,že je v úplných sračkách,že už jí nemůže nikdo pomoci,ani já, že spolu být nemůžem atd. Po rozhovoru,zapadla zase do baru a dolejvala se panákama. já jel domů,druhý den jsme se sešli a řekla mi,že už mě nemá ráda,že se se mnou necítí dobře,prej jsme na ní moc dospělí,že se musí předemnou přetvařovat a nemůže se tak dobře bavit jak by chtěla. Pak když jsem jí řekl,že potřebuje pomoc,tak začala nadávat,že žádnou pomoc nepotřebuje,že není na tom nic špatnýho,se občas jít pobavit,ale den před tím teda v tom stavu jak byla,mluvila úplně jinak,tak nevím. Ona je ze zábřeha na moravě, nechce mě prý ted delší dobu vidět,možná po čase,pak možná budem kamarádi,ale přes její kamarádku či rodiče,by možná to šlo jí pomoci,ale možná já to jen vidím zbytečně dramaticky,vážně už nevím,díky za další radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a omlouvám se za pozdní odpověď. Myslím, že v tuto chvíli asi mnoho možností nemáte. Vzhledem k tomu, že Vaše bývalá přítelkyně nemá moc o pomoc zájem, asi bych neviděla jako vhodné jít na to přes její rodiče. Možná, že by šlo obrátit se na její kamarádku, pokud je to člověk, kterému ona důvěřuje a upozornit kamarádku na to, že Vaše přítelkyně má potíže a že by bylo vhodné, kdyby jí kamarádka také doporučila vyhledat odbornou pomoc. Víc asi udělat ze své současné pozice nemůžete. Chápu, že je to pro Vás složité a že byste jí rád pomohl, ale pokud je situace taková, jakou popisujete, tak myslím, že Vaše přítelkyně bude asi potřebovat čas než se k něčemu takovému rozhodne a v současnosti není moc připravená na to, aby ve svém životě něco měnila. Je to bohužel její volba a není způsob, jak ji k tomu přimět, pokud ona sama neuzná, že nějaký problém má. Vím, že rozchod znamená pro Vás asi dost trápení, na druhou stranu, pokud byste ve vztahu pokračoval, tak by k tomu trápení docházelo také - není dost dobře možné žít ve vztahu s člověkem, který má natolik rozdílný životní styl, kdy řešíte pouze její problémy, aniž ona by s tím chtěla něco dělat... Je mi líto, že pro Vás nemám příznivější odpověď. Pro všechny případy posílám kontakty, kam by se vaše ex-partnerka mohla obrátit, pokud by se rozhodla nějakou odbornou pomoc využít. Olomouc, Centrum krizové intervence Ambulantní program Dolní náměstí 33, Olomouc, 772 00 telefon: 585 223 737 MUDr. Libor Gronský Olomouc, P-centrum Ambulantní program Lafayettova 9, Olomouc, 772 00 telefon: 585 221 983 http://p-centrum.cz Olomouc, Kontaktní centrum Sdružení Podané ruce - Walhalla Sokolská 48, Olomouc, 772 00 telefon: 585 220 034 Mgr. Michaela Schaferová http://www.podaneruce.cz Uničov, Kontaktní a poradenské místo pro drogově závislé Káčko Šternberská 497, Uničov, 783 91 telefon: 585 054 519 Petra Mašluchová http://www.unicov.charita.cz Šumperk, Kontaktní a poradenské centrum Krédo Polská 1/82, Šumperk, 787 01 telefon: 583 212 168 Bc. Miloslav Kubíček http://www.pontis/k-centrum.cz