komunita
renata
Dobrý den, jsem matka 19-leté dcery, již delší dobu se potýkáme s její závislostí (pervitin nitrožilně) Jaká je možnost pro zařazení do odvykacího centra a jaká jsou podmínky pro její přijetí? Kam bychom se mohli obrátit? Musí s tím dcera souhlasit, nebo jí tam lze přivézt bez jejího souhlasu? Jsme z Prahy

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci a hledáte varianty, jak ji řešit. Myslím, že by bylo nejlepší, pokud byste možnosti a podmínky jednotlivých typů léčby mohla i s dcerou zkonzultovat s někým z odborníků. Pokud je dcera plnoletá, nelze ji umístit do léčby proti její vůli. Bohužel Z Vašeho stručného dotazu nevím, jak na tom dcera je, jak dlouho pervitin užívala, jestli je ochotná do léčby jít... Mohu Vám doporučit obrátit na kontaktní centrum pro uživatele drog, kde nabízí poradenství a pomoc při zprostředkování léčby. Tam by Vám poradili, která léčby by byla pro dceru nejvhodnější, mají informace, kde je v léčebných zařízeních volné místo a jaké jsou podmínky nástupu. Posílám Vám také kontakty na zařízení, kde se věnují rodičům a blízkým závislých a kde byste mohla získat potřebnou podporu a informace, které by Vám mohly pomoci se lépe orientovat v této složité situaci. Přeji hodně štěstí a držím palce. Kontaktní centrum SANANIM, o.s. Osadní 2, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 Mgr. Peter Porubský http://www.sananim.cz Občanské sdružení Anima pro péči o rodiny závislých (psychoterapeutické zařízení) Apolinářská 4a, Praha 2, 128 00 telefon: 224 968 238 http://www.anima-os.cz Poradna pro rodiče o. s. SANANIM 110 00 Praha 1, Školská 30 Tel.: +420 739 268 527; +420 284 824 234 E-mail: ctrnacta@sananim.cz Mgr. Štěpánka Čtrnáctá http://www.sananim.cz