Přenos hiv
Martina
Dobrý den, obracím se na Vás po delší době. Prosím o radu, jelikož mám pocit, že už zase pomalu blázním. Mám strach s Aids, na testech už jsem byla asi 3x a vždycky na čas mě to uklidní a pak mi zase začne vrtat "červík" v hlavě. Teď mě straší jedna věc, po roční odmlce jsme se dali dohromady s přítelem a já mám černé myšlenky, jestli náhodou neměl třeba nechráněný styk a možnost nákazi mě přímo straší a dá se říct i omezuje protože se pomalu nedokáži na nic soustředit. Díky moc za radu. Taky jsem chtěla poprosit, je možný přenos nákazy při šití, když jsem si jehlu zapůjčila od známé. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že už jsem Vám v minulosti také odpovídala na jeden dotaz. Na začátek bych Vás chtěla uklidnit, že z jehly na šití opravdu HIV/AIDS nechytnete. Druhou obavu, ohledně přítele a jeho vztahů v období, kdy jste nebyli spolu, byste mohla vyřešit tím, že o tom s přítelem promluvíte. Myslím, že by neměl být problém, aby Vám o tom řekl, pokud jste v té době spolu nechodili a měl jste každý svůj život. Případně se s ním můžete domluvit, aby si došel na testy, pokud chcete mít jistotu. Mám pocit, že Vaše obavy Vás velice obtěžují a že by možná stálo si o tom promluvit s někým z odborníků, abyste se ve svých pocitech lépe zorientovala, pochopila a zpracovala jejich příčiny a nemusela se do budoucna tolik trápit. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Zatím držím palce a nepanikařte.