alkohol
Petan
Dobry den. Chtel bych poradit? Jiz zhruba 2 roky mam vazne problemy s alkoholem. Situace se pro mne stava cim dal tim vic neunosna. Trpim silnymi depresemi, nespavosti a myslenkami na sebevrazdu. V ADS dotazniku jsem dosahl 31 bodu! Vzdy, kdyz jsem na tom nejhur, jsem pevne presvedcen o tom, ze vyhledam nejakou pomoc, jenze potom to prejde a litam v tom zase. Par dnu kaleni, deprese, dluhy...Nevim, zda-li jit za svym lekarem (k cemuz se nemuzu dokopat) nebo vyhledat jinou pomoc - beztak nevim jakou. Predem dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve složité situaci. Nicméně, přestože jste se zatím neodhodlal k osobní návštěvě odborníka, tak jste se pokusil zhodnotit svoji situaci pomocí dotazníku zaměřeného na problémy s alkoholem a taky jste napsal sem. Neznám Vaši osobní situaci a nevím, nakolik je pití alkoholu důsledkem popisovaných depresivních stavů, nespavosti a suicidálních myšlenek nebo je to naopak. A nemohu posoudit, jestli je situace natolik závažná, že jediným řešením pro Vás bude naprostá abstinence od alkoholu. Na to sebehodnocení, byť profesionálním dotazníkem, nestačí, to musí posoudit odborník osobně. Často se stává, že po alkoholu sahají lidé, jimž by pomohla správně vybraná antidepresiva - neměli by takovou potřebu svůj stav "léčit" alkoholem. Je však také možné, že u Vás je problém s alkoholem již natolik rozvinutý, že bez léčby závislosti a abstinence nebudete moci fungovat. Můžete samozřejmě vyrazit za svým lékařem (předpokládám, že myslíte praktického lékaře), ale skoro bych Vám odporučila se dost rychle obrátit na psychiatra, který se zabývá problematikou závislostí. Posílám Vám nějaké kontakty, kam se můžete obrátit. Nemusíte mít doporučení od praktického doktora, stačí, když se tam telefonicky objednáte a dorazíte. Držím Vám moc palce a přeji hodně štěstí. Když by nastala s těmi kontakty nějaká potíž, napište a zkusíme najít něco jiného. Masarykova nemocnice, psychiatrické oddělení AT ambulance Sociální péče 7, Ústí nad Labem, 401 13 telefon: 477 113 137 MUDr. Zdeňka Staňková http://www.mnul.cz Psychiatrická ambulance Kochova 1185, Chomutov, 430 01 telefon: 474 447 638 AT ambulance Nemocnice, Edisonova 1185, Chomutov, 430 01 telefon: 474 447640