pomoc
psycho
jsem uzivatelkou pervitinu injekcni jehlou rodice na to prisli a drzi me doma-domaci lecba...chtela jsem se zeptat za jak dlouho mi domaci kura pomuze od zavislosti a zda se vubec nekdy chuti na pecko zbavim?diky...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by asi situace vyžadovala trochu komplexnější řešení než to, že Vás rodiče zavřeli doma. Závislosti se nezbavíte několika dny ani týdny doma. S chutěmi na pervitin se člověk potýká docela dlouhou dobu a není od věci mít odbornou podporu. Na druhou stranu - čím déle abstinujete, tím jsou chutě méně intenzivní. Zbavit se drog není jednoduchá záležitost a vyžaduje dost úsilí a především změnu životního stylu. Není zrovna moc dobré, pokud se člověk stýká s lidmi, kteří berou, pohybuje se na místech, kde se drogy prodávají... Nevím, kolik je Vám let, jak dlouho jste pervitin brala a jestli máte nějaké další potíže, které s užíváním drog souvisí (zdravotní, ve škole...). Mám za to, že by bylo potřeba to konzultovat s odborníkem a vymyslet nějaký vhodný postup a získat podporu, která by Vám hlavně v začátku abstinence pomohla. Myslím, že by stálo za to s rodiči o tom promluvit. Možná by také uvítali možnost si o tom promluvit s profesionálem a získat informace, které potřebují. Pokud mi napíšete o sobě více podrobností a především to, odkud jste, tak bych Vám mohla nějaký vhodný kontakt na někoho z kolegů najít. Podle toho, co píšete, i Vy sama máte motivaci se užívání pervitinu zbavit, protože jak je vidět, začíná Vám to přinášet potíže a možná nejsou zdaleka první, se kterými se potýkate. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí. P. S. Třeba by pomohlo, kdyby si rodiče Váš dotaz a odpověď přečetli. Lépe by porozuměli tomu, jak se cítíte, že máte zájem se situací něco dělat a třeba by byli ochotni odbornou pomoc vyhladat spolu s Vámi.