co s bratrem?
yellow
Bratr stále tvrdí že jen kouří trávu a popíjí ale ukázalo se skutečnost je jiná. Sice asi jen na akci ale dokáže se nacpat papírama, houbama a na to vysmažit. Co s ním?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, 1. jestli bratra poslala policie či záchranka jak píšete "do pr....", tak může být rád, protože za falešné přivolání by skutečně mohl platit tučnou pokutu. Otázkou zůstává, jestli je takovéto přivolání "falešné", když dotyčný skutečně věří, že se něco takového děje. V situaci, kdy by se člověk pod vlivem kymácel středem silnice ve strachu, že se na něj lidé smluvili, bych volala policii nebo záchranku taky. Jestli by Vás skutečně zajímala výše pokuty, zavolejte na policii či záchranku a zeptejte se - doporučuji na obecné rovině: "Co když si někdo takhle vystřelí a přijdou na něj? Kolik bude platit?" 2. Halucinogeny (jako je LSD, papíry) ovlivňují chemické fungování mozku, čímž roste riziko, že člověku tzv. "přeskočí". Takové přeskočení může zmizet po vyprchání účinků, ale může přetrvávat i déle - pak se mluví o "toxické psychóze". Ta by měla po relativně krátké době odeznít. V případě, že se tak neděje, je rozumné obrátit se na odbornou pomoc. Jestli má bratr i po dvou dnech pocit, že se na něj někdo smluvil apod., zavolejte na psychiatrii. Buď Vám dají číslo na informacích, nebo se podívejte na www.drogy.net do sekce "kontakty" (odkaz vpravo dole). 3. Někdy se stane, že se člověk z podobného zážitku nevzpamatuje. Je to však zcela výjimečné. Může se stát, že bratr bude potřebovat na nějakou dobu zamedikovat, aby se z toho dostal. Aby snížil rizika opakování podobného zážitku, měl by přestat s užíváním drog - zejména halucinogenů (tj. LSD, houbičky), ale ideálně i marihuany. V případě, že bude brát léky, možná mu bude doporučeno vynechat alespoň na nějakou dobu i alkohol. Snažila jsem se být srozumitelná, ale také nic nevynechat. Takže jestli něco není jasné, nebo se chcete doptat, napište znovu. S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: Chtěla jsem Vám poslat rovnou kontakty, kam se obrátit, ale bohužel jsem nepochopila, jestli jste z Vysočiny kraje nebo obce. Psychiatrická léčebna na Vysočině (kraj), kam se můžete obrátit, je např. PL Halvíčkův Brod tel. 569 478 111.