NEVIM SI RADY
sony
DOBRY DEN,JE MI 31 JSEM Z KARL.VARU.MAM BRATRA KTERY KE HODNE ZAVISLI UZ NEKOLIK LET,JE MU 35.BYDLI NA STEJNEM PATRE JAKO NASE MATKA.ON NIKDY NEPRACUJE A NEUSTALE VYZADUJE ABY SE O NEJ MATKA STARALA.MUJ PROBLEM JE.;MATKA SE HO BOJI ON JI TYRA A MLATI KOUPIL SI PSY A NEZIVI JE. MATKA TAK MUSI VSE PLATIT. POKUD NEPLATI ELEKTRINU A PLYN VZNIKAJ DLUHY.ON SE POKOUSI I VARIT DROGY DOMA A TIM PACHNE CELI BYT Z ZNEHODNOCUJE.BYT JE MATKY A TA UZ JEDNOU ZAVOLALA POLICII ALE TA REKLA POKUD JI VYLOZENE NEZRANI NEMUZOU NIC DELAT.VYLOZENE JI TYRA PO NOCICH.BOUCHA AT MU DA NAJIST ATD.KATASTROFA.CO DELAT,???

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, jestli tomu dobře rozumím, pak Vás trápí, že bratr, který je několik let závislý na drogách, terorizuje Vaši matku. Hledáte tedy radu a pomoc pro spíše pro ni. Doporučila bych Vám následující organizace, které fungují v Karlových Varech - můžete tam odkázat jak bratra, tak matku. Dokonce bych Vám doporučila - pokud je to ve Vašich možnostech - zajít tam společně s matkou. Minimálně se tam vypovídá - třeba se jí uleví a nebo přijde na něco, co by mohla vyzkoušet. Tady jsou kontakty: Protialkoholní a protitoxikomanická poradna [Západní Čechy] Karlovy Vary, Myslbekova 4 tel: 353230879, 776145792 a nebo K - centrum [Západní Čechy] Karlovy Vary, Krále Jiřího 38 tel: 383 222 742 Ohledně toho volání policie, která tvrdí, že nemůže nic udělat. Již nějakou dobu platí nový zákon, podle kterého může policie v případě opakovaného domácího násilí, člověku (agresorovi) na 10 dní zakázat vstup do společného obydlí. Po dobu oněch 10 dní se pak pracuje s rodinou, co zůstává doma a hledá se řešení. Nevím, jak je to ohledně možnosti vykázání bratra z bytu, když je byt vlastnictvím matky. Možná by šlo mu zrušit trvalé bydliště a následně se pokusit o vystěhování ... na to toho vím ale v tuhle chvíli příliš málo a nejsem právník. Doporučuji Vám obrátit se na Právní poradnu A.N.O., která má s podobnými případy řadu zkušeností. Tel./zázn: 222 582 932, mobil: 736 760 701. Hlavní roli bude při řešení tohoto problému muset pravděpodobně sehrát Vaše matka. Jestli se nerozhodne situaci řešit a nechá se dále vydírat, Vy s tím asi mnoho nezmůžete. Takové rozhodnutí však pro ni nebude jistě jednoduché. Hodně trpělivosti přeje, Gabriela Koryntová.