mam dat mladsi sestre zkusit marihuanu?
ondrous
Dobry den, je mi 29 let a jsem obcasny kurak marihuany. Mam mladsi sestru, ktere je 15 let. Ta mne neustale premlouva, ze by si chtela se mnou nekdy zkusit "marijanku". Myslite, ze bych ji mel vyhovet, nebo je na to jeste prilis mlada?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že to rozhodně není dobrý nápad a to hned z několika důvodů. Jednak i kouření marihuany má svá rizika, kterým není rozumné vystavit patnáctiletého člověka - jedná se především o rozvoj psychických potíží, jejichž riziko je tím vyšší, čím je člověk mladší. Navíc Vy byste měl fungovat v roli nějakého vzoru pro sestru, která o tolik let mladší než Vy a ne ji vyhovět, pokud na Vás naléhá, že chce s Vámi kouřit trávu. Krom toho, pokud byste sestře marihuanu nabídl, tak se tím dopustíte trestného činu podle §187 trestního zákona (viz zmíněný § uvedený níže). Vás by se týkal odstavec 2, písm. b, kde je trestní sazba od dvou do deseti let. je to samozřejmě na Vašem uvážení, jestli se takovým rizikům chcete vystavit. Trestní zákon Nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů § 187 1) Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let. 2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán, a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo ve větším rozsahu, nebo b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let. Chápu, že pokud máte s marihuanou zkušenosti, nevnímáte ji jako riziko pro sebe a pokud na Vás sestra naléhá, takže by mohl vzniknout dojem, že bude lepší, když ji marihuanu nabídnete než když si ji někde opatří sama. Ale vystavujete se docela závažným důsledkům, takže na Vašem místě bych to nedělala. BTW Snad jste si skutečně nemyslel, že by Vám někdo z odborníků doporučil, abyste se sestrou marihuanu kouřil? :)