pro Pí Marečkovou
bonnie
Zajímá mě to, protože se spolu s přítelem snažíme vyřešit jeho problém s pervitinem. Všechnoje snad na dobré cestě, chodíme do poradny a snad to půjde. Mě jen zajímalo, jak dlouho se to drží v krvi a také jestli je možné mívat občas tzv. flashbacky. Také by mě zajímalo, jestli si to že nebere můžu podle krve nebo moči ověřit nějak doma. Jestli existují nějaké testy na domací použití, které se dají někde zakoupit. Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den Bonnie, je rozumné, že jste se s přítelem obrátili na odbornou pomoc. Určitě se problém s pervitinem dá lépe zvládat, pokud na to nejste sami. Jinak pokud se týká testů na přítomnost drog - ve větších lékárnách se prodávají testy z moči (fungují na podobném principu jako testy těhotenské) a stojí cca 100-150,- Kč. Jen bych si vás dovolila upozornit, že testování s sebou nese některá rizika, která je dobré předem zohlednit. Jednak je to zásah do důvěry v partnerském vztahu a rozhodně by bylo vhodné se na testech s přítelem předem dohodnout a situaci s ním probrat. Také je potřeba si dopředu promyslet, jak naložíte s výsledkem - ať už pozitivním nebo negativním, jaké budou vaše další kroky, jak se zachováte. No a taky se může stát, že výsledky budou falešně pozitivní, testy jsou pouze orientační a nemají 100% spolehlivost. Výsledek je pak nutné ověřit toxikologickou laboratoří. Ono testování na první pohled vypadá jako jednoduché řešení složitého problému, ale není tomu tak. Jen mě napadá - pokud přítel dochází do nějaké poradny, možná bych se být vámi na ni se svým problémem a pochybnostmi obrátila i sama. Hodně poradenských center poskytuje konzultace i rodinám a blízkým uživatelů nebo na někoho takového budou mít kontakt. No, přeji hodně štěstí vám i vašemu příteli. PS: Ano, flashbacky jsou možné, časem by měly odeznít.