závislost na benzodiazepinech
Martina
Vážená poradno, mám dotaz pátým rokem beru benzodiazepiny léčím se s úzkostně depresivní poruchou a hraniční poruchou osobnosti na střídačku Rivotril občas Neurol, ted beru toho Rivotrilu 1 mg denně na noc, jak snížím dávku je mi zle, psychiatrička mi tvrdí, že jsem zvyklá, ne závislá, chtěla bych se těchto léků zbavit, jak se závislost na těchto lécích léčí, případně kde a jak léčba probíhá, pocituji i problémy s pamětí a soustředěností může to být tím? děkuji Martina

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to zní jako kdyby někomu doktor řekl, že není tlustý, že má na sobě jen moc tuku. Zvyklá a závislá není v důsledku žádný velký rozdíl. Na benzodiazepinech se závislost opravdu tvoří. Pokud na to nechce Vaše psychiatra přistoupit, doporučila bych Vám navštívit jiného odborníka. Na úzkosti existují i jiné léky než tyto. Váš stav ale musí posoudit lékař, to nejde takhle po internetu. Odvykání od benzodiazepinů není snadné, ale jde to, je ale potřeba lékařský dohled, alespoň ambulantní. A 1 mg Rivotrilu není zas tak moc, takže by to neměl být problém. Problémy se soustředěním klidně mohou od léků pocházet.