alkohol a pervitin
zoufalypritel
Dobrý den,mám problém se svojí dívkou,ráda se baví a to až do extrému,myslel jsem že když začne se mnou chodit pomůže jí to,ale bohužel chut se opít - nebo možná potřeba,či občasná chut na to šnupat pervitin je silnější,prý mě hrozně miluje,ale tohle je prý silnější a nedokáže to ovládnout,asi v tom bude i něco s psychikou,ve 14 byla znásilněna a poté šla i na potrat o pár let později se rozvedli i její rodiče,každý ted žije s jiným partnerem, jí je ted 20, myslím že má ještě šanci se z toho dostat,ale nevím jak tu potřebu a chut na to se do extrému bavit z ní dostat,vždy když nejsu s ní,tak se neovládne a musí se opít.Ptosím poradtě kam až to může zajít,jaké mohou být důsledky,či nějaké odkazy na podobné příběhy,moc vám budu vděčný.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co popisujete, Vaše přítelkyně potřebuje odbornou pomoc a není ve Vašich silách to s ní nějak zvládnout. Je tu příliš mnoho věcí, se kterými by potřebovala pomoci - a její užívání alkoholu a pervitinu je jen důsledek těch nezvládnutých psychických potíží. Myslím, že to v jejím případě není zrovna o zábavě - alkohol i pervitin používá spíš pro umrtvení těch psychických tlaků, které pravděpodobně prožívá. Jistě to neměla jednoduché a asi nebude taky jednoduché, aby se jí podařilo se z toho dostat a myslím, že by jí mohla pomoci nějaká forma psychoterapie. Pokud je v takovémhle stavu, tak není moc pravděpodobné, že by stačil Váš zájem a tento partnerský vztah k tomu, aby se vše vyřešilo. Mám pocit, že bez odborné pomoci to mnoho lepší nebude. Vy se buete trápit tím, že jí nemůžete pomoci, budete mít o ní starost a bude Vás to vyčerpávat a ona se nebude cítit líp. Pokud mi napíšete, odkud jste (resp. Vaše přítelkyně), mohla bych Vám odporučit nějaké kontakty na kolegy, kam by se mohla obrátit. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.