nova droga?
Jirka
Dobry den, Prave jsem slysel ve zpravach slovenske televize, ze existuje nova latka (bohuzel si nepamatuji presny chem. nazev), tabletka, s podobnymi (ci silnejsimy) ucinky jako MDMA...a je to pry lLEGALNI latka vyrabena z antidepresiv (nebo z latek, z kterych se antidepresiva vyrabi) Je to pravda? Pripadne vite o nejakem vyskytu teto latky v CR + nejake podrobnosti o teto latce....Predem dekuji. Jirka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pravděpodobně se bude jednat o 1-3 (chlor)fenyl-piperazin (mCPP), na nelegálním trhu je dostupný ve formě tablet či kapslí, které jsou často vydávány za extázi (MDMA). Účinky mCPP jsou podobné stimulačním a halucinogenním účinkům MDMA, ale jsou spíše slabší než u MDMA. Zdá se, že mCPP na rozdíl od MDMA neovlivňuje kognitivní funkce, nepůsobí neurotoxicky a jeho potenciál pro vznik závislosti je nízký. Dosud nebylo zaznamenáno žádné fatální (končící smrtí) předávkování mCPP. Legálně je mCPP využíván ve výzkumu serotoninového systému a ve farmaceutickém průmyslu jako prekurzor pro výrobu antidepresiva trazodonu a jemu příbuzných látek (v České republice je registrován léčivý přípravek Trittico®). Bližší informace najdete na http://www.drogy-info.cz/ pod kolonkou Informace / Ilegální drogy / Taneční drogy a mCPP.