Pervitin a těhotenství
mada
Prosím o podrobné informace o tom, co se děje, když těhotná holka bere perník. Jaké to má následky pro dítě. Eexistuje no tom nějaká literatura? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V minulém roce vyšla kniha, která se zabývá charakteristikou populace drogově závislých těhotných, důsledky užívání drog v těhotenství, vlivem jednotlivých skupin návykových látek na plod a průběh těhotenství a léčbou závislosti v tomto období. Návykové látky v těhotenství (autoři Blanka Vavřinková, Tomáš Binder). nakl.: Triton, 1. vyd., 2006. Jinak co se týče konkrétně problému užívání pervitinu v těhotenství, je zde riziko nižší porodní váhy dítěte (což může v důsledku znamenat např. oslabení imunitního systému a další zdravotní potíže), vyšší riziko vrozených vad a vyšší riziko mrtvorozenosti následkem abrupce placenty. Proč se na to vlastně ptáte?