Drogy a smrtelné nemoci!?
Kiri
Dobrý den, poslední dobou mě trápí myšlenka vážné nemoci, kterou může "rozjet" pervitin. Měl jsem jednu nepříjmnou zkušenost a skončil jsem v nemocnici po předávkování. I když se od té doby ničeho ai netknu, vyrovnávám se s psychikou a často mě napadá jestli jsem nepoložil základy rozvoje rakoviny, mozkové mrtvice, případně dalšímu poškození organismu, který jsem vystavil silnému zatížení drogou (neupadl jsem do kómatu, ale nebýt zklidňující injekce, asi by to nezvládlo srdce). Zapojit se teď zpátky je hodně těžký, mám pocit, že oproti ostatním mám hendikep a že mě začnou bzy provázet zdravotní komlikace. Už beru léky na psychiku, konkrétně Asentru. Co si o tom myslíte? Nakolik je to reálná úvaha?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že po takové zkušenosti s pervitinem máte obavy o své zdraví, nicméně myslím, že Vaše znepokojení není úplně adekvátní. Samozřejmě, že člověk vystaví organimus značné zátěži, ale organismus má také poměrně značnou schopnost regenerace. Myslím, že obavy, které popisujete, jsou spíše důsledkem psychických nesnází, se kterými se teď vyrovnáváte, a které jsou pro užívání pervitinu typičtější. Nevím, jak dlouho jste pervitin užíval, kolik je Vám let, zda jste ho užíval injekčně nebo ne a nevím nic o Vašem předchozím zdravotním stavu, takže riziko vzniku nebo rozvoje nějakých somatických potíží nedokážu posoudit - ale rozhodně si nemyslím, že byste měl mít obavy například z rozvoje rakoviny. To je záležitost, která s užíváním drog nemá nijak zásadní spojitost. Pokud už nyní drogy neberete, tak myslím ani není na místě obava z nějakých kardiovaskulárních potíží - ty mají souvislost spíše s aktuálním užitím drogy. Pokud mi napíšete o sobě více informací, tak bych Vám mohla doporučit lékaře, který se zabývá zdravotními potížemi v souvislosti s drogami, který by Vám mohl udělat komplexní vyšetření a vysvětlit Vám, jaké zdravotní potíže by Vám mohly hrozit (či spíše nemohly hrozit v souvislosti s drogami), abyste měl jasné informace a nemusel mít takové obavy. Držím palce a nepanikařte. Drogy nemají takovou moc, jaká je jim často připisována. Přeji hodně štěstí v další abstinenci.