L.....
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, když někdo někomu podá ( né prodá) pervitin cca. 0,2g pervitinu asi ve 20 případech je to přestupek nebo trestní čin? Když už je proti tomu dotyčnému zahájeno trestní stíhání. Děkuji L.

Odpověděl:
Zdravím Vás a přeposílám vám odpověď JUDr.Ing.Heleny Svatošové z Právní poradny A.N.O., která je zaměřena na právní aspekty drogové problematiky. "Dobrý den, trestní stíhání se vede pro trestné činy, takže pokud stíhání je zahájeno, je velmi pravděpodobné, že o trestný čin jde. Definitivní rozhodnutí o vině a trestu samozřejmě rozhodne až soud, ale v tomto konkrétním případě mám za to, že již z popisu jednání lze říci, že jde o trestný čin podle § 187 trestního zákona. Toto ustanovení hodnotí jakoukoli distribuci omamných a psychotropních látek jako trestný čin a to bez ohledu na množství a fakt, zda k tomu došlo úplatně nebo bezúplatně. Tyto okolnosti pak mohou hrát roli v úvaze o druhu a výši trestu (spolu s dalšími, zejména pak trestní historií pachatele). Za PPANO, Helena Svatošová"