Marihuana
Lucka
Dobrý den, můj přítel už asi 5 let kouří marihuanu. Vypěstoval si na ní psychickou závislost. Nedávno jsem se s ním chtěla už rozejít, rodina už na něho také nadává. Před pár dny mě prosil, ať to nedělám, že by potřeboval pomoct. Že by chtěl s kouřením marihuany přestat. Už jednou jsme se do této situace dostali, nevěřím mu, ale jsme spolu spoustu let a já mu nedokážu říct, že je mi ukradený a už nemam zájem se v něm znova zklamat. Spíš si říkám, kdyby to náhodou už tentokrát myslel vážně...Proto jsem se chtěla zeptat, jestli by mu nemohl pomoci nějaký odborník, dá se této závislosti nějak zbavit, léčit ji? Každý tvrdí, že na marihuaně závislost neexistuje a já se ted přesvědčila, že to tak není. Pokud mohou lékaři pomoci s odvykáním kouření cigaret, mohou snad pomoci i s tímto. Budu Vám vděčná za radu.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to že na marihuaně neexistuje závislost je oblíbený mýtus. Existuje, i když "jen" psychická, o to déle ale někdy trvá se jí zbavit. S tím určitě může pomoci odborník, v Ústí existuje vhodných zařízení hned několik, najdete je např. na stránce http://www.drogy-info.cz/index.php/map/, kde zadáte lokalitu. Pro přítele by bylo vhodné buď K-centrum nebo ještě spíš ambulantní poradna. Jenom mě tak napadá, že když píšete, že je Vám už ukradený, jestli opravdu tohle Váš vztah zachrání. Možná by spíš měl chtít on kvůli sobě...