závislost
zuza
Dobrý den paní Orlíková,před pár dny jste mi odpovídala na můj dotaz ohledně psychické závislosti.Nabídla jste mi nějaké kontakty.Je mi 22 a jsem z Brna.určitě bych kontakt chtěla.Moc Vám děkuji.Ještě jsem se chtěla zeptat,díky tomu že už užívám dlouho pervitin,tak jsem si vždy myslela,že budu mít špatné játra,ale před půl rokem jsem podstoupila vyšetření,protože jsem měla podezření na mononukleozu,ale překvapivě můj krevní obraz byl naprosto v pořádku a vše v dobrém.Je možné že může pervitin poškodit něco jiného než ty játra?ještě jednou děkuji a příště snad už Vám budu psát zprávy o tom jak dlouho už nic neužívám!

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Našla jsem Vám v Brně níže uvedené kontakty, kam se můžete obrátit. Kolegy z o. s. Podané ruce, které se zaměřuje na prevenci a léčbu závislostí, osobně znám a mohu je jen doporučit. Více podrobností o tomto sdružení a všech jejich programech najdete na www.podaneruce.cz. Ohledně těch jaterních testů - užívání pervitinu může mít samozřejmě zdravotní důsledky, ale nemusí mít, případně mohou být méně vážné. U pervitinu jsou spíše typické psychické potíže, které někdy mohou přetrvávat i po nějaké době abstinence, ale obyčejně spontánně odezní. Ohledně zdravotních důsledků užívání pervitinu si můžete přečíst text v sekci Stimulační drogy / Pervitin na našich stránkách. Přeji hodně štěstí a když budete chtít, napište, jak to s Vámi vypadá. Držím moc palce. Kontaktní centrum Drug azyl Podané ruce, o.s. Vídeňská 3, Brno, 639 00 telefon: 543 249 343 http://www.podaneruce.cz Psychiatrická ambulance (spolupracující s o. s. Podané ruce) Vídeňská 3 639 00 Brno Tel.: +420 543 210 848 MUDr. Jana Novotná Psychiatrická ambulance (spolupracující s o. s. Podané ruce) Hapalova 22 621 00 Brno Tel./Fax: +420 541 227 704 GSM: +420 777 916 263 mail: psychiatricka.ambulance @podaneruce.cz MUDr. Ronald Marek