Nattca
dobry den Baro,je mi 16 let bydlim v moravskoslezskem kraji pobliz Bruntalu,noa jaka je moje situace jak v rodine tak u skoly,vsechno se dostava na uroven kdy uz to nechapu co se vubec klem me deje,ve skole se nemuzu soustredit na nic jinyho nez na pretsavky a na to jak jsi dame speka s kamoskou nebo s partou,no as v okoli prestala jsem se stikat s prateli jsem jen v blizkem okruhu 5 pratel a to jsou vlastne i mi dileri , kdyz prijdu dom zkourena nikdo jsi nic nevsimne jen je videt ze uz se o me mamka boji rikala mi ze jsem ticha ze uz nemam tu jiskru v zivote jak jsem mela a to jak mi rekla me i neak donutilo vyhledat pomoc,.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Našla jsem pro Vás tyto kontakty, kam byste se mohla obrátit. LINKA POMOCI 554 714 724 (od 08.00 do 16.00 hodin) "Linka pomoci", financovaná a provozovaná občanským sdružením Citadela ve spolupráci s PPP Bruntál, je informační a poradenská telefonní linka pro děti a mládež okresu Bruntál v krizových životních situacích a je v provozu ve dnech školního vyučování od 08.00 do 16.00 hodin. Na telefonickou "Linku pomoci" mohou volat všichni klienti odkudkoliv v bruntálském regionu za cenu běžných telefonních tarifů. Na poradenskou a informační "Linku pomoci" se mohou obracet všechny děti a mladí lidé, kteří potřebují radu nebo pomoc týkající se oblasti návykových látek (drogy, alkohol), školních a rodinných problémů, případně, ocitnou-li se v jakékoliv tížívé situaci. Tady by Vám poradili, kam se nejlépe obrátit ve Vašem regionu. Možná existují i další možnosti, kromě níže uvedených, které se mi ve Vašem okolí podařilo najít. Zvažte, jestli by o Vašich problémech neměla vědět i Vaše máma... Možná by bylo fajn, kdybyste se spolu mohly podílet na tom, jaké najít řešení, mohly byste případně i někam zajít společně. Co se týče vašich známých - chápu, že je těžké si hledat nějakou jinou skupinu lidí, se kterými se budete setkávat, na druhou stranu, to, co popisujete, je situace, kdy se "hulení" těžko zbavíte. Když se člověk stýká jen s lidmi, kteří hulí a navíc mu i trávu dodávají, tak se přestává těžko. Napadá mě, jestli by prvním krokem nemohlo být to, že byste zkusila hulení omezit a zkusit si najít ve svém životě i další aktivity... Každopádně napište, jak se Vám daří. Kontaktní centrum Krystal Šmeralova 3, Krnov, 794 01 tel. 554 618 006 Krizové a kontaktní centrum Pod slunečníkem Hradecká 16, Opava, 746 01 telefon: 553 718 487, 602 765 082 http://slunecnik.wz.cz Psychiatrická ambulance Ambulantní program Nádražní 27, Bruntál, 792 01 telefon: 554 717 145 MUDr. Milan Karas