závislost
zuza
Dobrý den,už 5 let beru příležitostně pervitin.Na zač.tak jednou za dva měsíce,někdy třeba v kratším období a někdy zas třeba půl roku nic.Užívám ho na párty.V posledních 3měsících ovšem skoro každý víkend a to tak,že třeba od pátku až do pondělí nespím.Dřív když jsem měla dávečku u sebe,tak jsem to vydržela a nechala si to až na tu párty...prostě na pobavení.Ale ted kdž to mám tak to láká a dám si i jen tak např.do práce nebo když jdu do města.Myslíte,že už je to dost silná psychická závislost?Víte znám dost lidí co dopadlo celkem špatně,a to nechci!!!Ale prostě posl.dobou se mi tomu špatně odolává!Mám vyhledat odbornou pomoc?děkuji za odpověd

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že pět let je poměrně dlouhá doba a sama cítíte, že se Vám to v poslední době nedaří zvládat tak, jak byste chtěla a máte čím dál větší nutkání drogu užít i při "běžném provozu" a nikoli jen na party jako dřív. To je jedna ze známek psychické závislosti. Člověk začne užívat drogu i při běžném fungování a chuť na drogu je čím dál víc obtížně zvládnutelná. Myslím, že pokud byste v užívání pervitinu pokračovala, tak je reálné riziko, že to skutečně špatně skončí. Pokud uvažujete o tom, že byste s pervitinem přestala, tak bych Vám docela doporučila vyhledat odbornou pomoc - sám to člověk zvládá poměrně těžko a s odbornou pomocí je výrazně vyšší šance na úspěch, že se Vám to podaří zvládnout. Pokud mi napíšete, kolik je Vám let a odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, kdo by Vám mohl pomoci a podpořit Vás ve Vašem rozhodnutí. Udělala jste už první krok tím, že jste napsala sem a sama asi tušíte, že byste s tím potřebovala něco dělat, než se dostanete do opravdového průšvihu. Čím déle budete pervitin brát, tím hůř se Vám z toho bude dostávat. Zatím přeji hodně štěstí a když byste měla zájem o ty kontakty na odbornou pomoc, tak napište.