Protidrog.léčebny pro mladistvé
Dobrý den,můj 17-ti letý syn vloni touto dobou ukončil 2měsíční pobyt v Řevnicích,ovšem teď se vrátil k pervitinu/nitrožilně/ a já bych potřebovala poradit nějakou další léčebnu pro mladistvé,pokud existuje.Zkoušela jsem Detox v Praze,ale marně/mají plno/ a v Bohnicích nevím,jak je to s věkovou hranicí a je-li vůbec pro něho tato léčebna vhodná. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Co se týče služeb pro mladistvé, je to trochu horší než se zařízeními pro dospělé, ale varianty také existují. Nedokážu bohužel takto přes internet posoudit, jak na tom syn je, jak dlouho předtím užíval drogy a jak dlouho trvá současná recidiva. Napadají mě tyto možnosti. Absolovování detoxifikace v léčebně, ať už v rámci detoxu pro děti a mládež v nemocnici pod Petřínem nebo v Bohnicích či u Apolináře (věková hranice bývá 15 let, věk 17 let by neměl být při přijetí problém) a následně buď ambulantní léčba nebo nástup do další léčby. Pokud jde o ambulantní léčbu, je možné ji absolovovat buď v rámci Denního stacionáře SANANIM, popř. lze využít služeb Centra poradenství pro mládež a rodiny o. s. Prev-centrum. Pokud by byla spíše potřeba rezidenční léčba, pak jsou tu tyto možnosti - buď léčba v léčebně (doporučovala bych například Psychiatrickou kliniku v Plzni, kde nabízí 2-měsíční léčbu včetně detoxifikace, v jiných léčebnácj je léčba obvykle delší, což by mohl problém v souvislosti se školou u syna) nebo v terapeutické komunitě. Léčba v terapeutické komunitě vyžaduje delší čas, bývá zpravidla pro mladistvé v délce 6 měsíců. Léčbu pro mladistvé nabízí v ČR Terapeutická komunita Karlov a Terapeutická komunita White Light. Léčbu v TK Karlov zprostředkovává Kontaktní centrum SANANIM v Praze. Níže Vám nabízím všechny kontakty na uvedená zařízení. Možná by ale také nebylo od věci se nejprve o možnostech a především vhodnosti jednotlivých typů léčbu zajít někam poradit. Pomohli by Vám v Kontaktním centru SANANIM nebo například v o. s. ANIMA, které se zaměřuje na pomoc rodinným příslušníkům závislých. Mohla byste se v nabídce lépe zorientovat, než na základě takovéto mojí odpovědi, ve které Vám možná poskytuji příliš mnoho informací najednou. Pokud byste se chtěla zeptat na něco dalšího, případně něco upřesnit, tak znovu napište. Zatím držím palce. Detoxifikace a léčba: Dětské a dorostové detoxikační centrum, Nemocnice Milosrdných sester sv. K. Boromejského (Nem. Pod Petřínem) Vlašská 36, Praha 1, 118 33 telefon: 257 197 124 (125, 148, 159) MUDr. Darina Stančíková http://www.nmskb.cz Detoxifikační jednotka Apolinář při Všeobecné fakultní nemocnici Apolinářská 4, Praha 2, 120 00 telefon: 224 968 222 MUDr. Oliver Nyarhidy http://www.vfn.cz; www.abstinence.cz Psychiatrická klinika Fakultní nemocnice Detoxifikace a léčba Alej Svobody 80, Plzeň, 323 10 telefon: 377 103 193, 377 103 133 MUDr. Stehlík Václav http://www.fnplzen.cz Ambulantní léčebné programy: Denní stacionář o. s. SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová http://www.sananim.cz o. s. Prev-Centrum - Centrum poradenství pro mládež a rodiny Ambulantní program Meziškolská 1120/2, Praha 6, 160 00 telefon: 233 355 459 Mgr. Ondřej Počarovský http://www.prevcentrum.cz Poradenství ohledně léčby, pomoc při zprostředkování léčby, vstupní filtr pro TK Karlov: Kontaktní centrum SANANIM, o.s. Osadní 2, Praha 7, 170 00 telefon: 283 872 186 Mgr. Peter Porubský http://www.sananim.cz Poradenství a podpora pro rodinné příslušníky o.s. Anima, Občanské sdružení pro péči o rodiny závislých Apolinářská 4a, Praha 2, 128 00 telefon: 224 968 239 http://www.anima-os.cz Terapeutické komunity: Terapeutická komunita Karlov, o.s. Sananim Karlov 3, Čimelice, 398 04 telefon: 382 229 655 http://www.sananim.cz Terapeutická komunita White Light I. Mukařov 53, Úštěk, 411 45 telefon: 416 797 069 http://www.whitelight1.cz