Co to může být za drogu ?
Jiří
Dobrý den, našli jsme u syna 19 let, v pokoji malý pytlík, cca 3x4 cm, ve kterém je nějaká bílá surovina v podobě malých granulí. Droby nijak neznáme, ale domníváme se, že se může jednat o kokain. Jak a kde zjistíme, zda je to nějaká droga ? Pokud chceme znát, zda syn něco bere, případně co, máme ho vzít na odběr krve (na jakém oddělení, aby neměl podezření na účelovost odběru), případně nechat provést rozbor jiného typu, např. z vlasů apod. a kde to provádějí. Jsme z Liberce.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Takhle na dálku nelze s jistotou určit, o jakou drogu se jedná. Může jít o kokain, ale také o pervitin, nebo něco zcela jiného. Možná byste mohli zkusit odhadnout o jakou drogu jde podle chování Vašeho syna. Podívejte se na www.drogovaporadna. cz na jednotlivé drogy (doporučovala bych začít u stimulancií jako je pervitin, kokain). Najdete tam i popis účinků, stejně tak i rizik. Jestli máte zájem o rozbor látky v pytlíčku, můžete zkusit kontaktovat Národní toxikologickou laboratoř, Na Bojišti 11; tel. 224 919 293. Tam Vám zodpoví otázky týkající se případného rozboru. Vzhledem k tomu, že je synovi již 19 let, těžko ho budete nutit k nějakým testům. Nejlepší by asi bylo si se synem promluvit. Zkoušeli jste to? Nejspíš už máte nějaké podezření, když jste hledali v synově pokoji. Nebo se pletu? S pozdravem, Gabriela Koryntová. PS: V Liberci existuje K-centrum. Je to nízkoprahové zařízení, které nabízí pomoc lidem, kteří užívají návykové látky, i jejich blízkým. Kdybyste chtěli situaic probrat osobně, můžete se obrátit přímo tam: K - centrum [Severní Čechy]; Liberec, Rumunská 5/A; tel: 482710276.