jak poznám drogu?
Jap
Doma se nám objevil malinký načnutý balíček s něčím co vypadá jako hrubší sůl. Asi to může být cokoliv, ale pro jistotu bych ráda vyloučila možnost drogy. Je někde možné zjistit složení látky? Naše děti zatím nemají žádné příznaky drogování, ale člověk nikdy neví.

Odpověděl: Bára Orlíková
Na základě takto stručné informace Vám bohužel nemůžu konkrétně říct, zda se jedná o drogu či ne. Jako hrubší sůl mohou některé drogy vypadat (pervitin, kokain...). Neznám ale Vaši rodinnou situaci, nevím, jak staré jsou děti a jestli u nich užívání drog může připadat v úvahu, ani nevím, v jaké souvislosti jste sáček s práškem objevila. Napadá mě, zda by Vám spíše o obsahu sáčku neřekly děti, pokud máte za to, že patří jim - že by asi bylo nejlepší s nimi o svém nálezu nejprve promluvit a pak se případně pustit do dalších opatření, jako je otestování látky v laboratoři. Pravděpodobně by Vám látku otestovali v toxikologické laboratoři, v Praze například Ústřední toxikologická laboratoř Na Bojišti 3 120 00 Praha 2 tel.: 296 151 284, 224 911 267 Pokud jste z jiného regionu, jistě by Vám poradili kontakt na laboratoř v místě Vašeho bydliště. Je ovšem nutno počítat s tím, že Vás takový test bude něco stát. Pak také je potřeba myslet na to, co uděláte, pokud zjistíte, že obsahem sáčku skutečně nějaká droga je - jak budete postupovat, jaká z toho vyvodíte opatření... Pokud budete mít zájem o další informace, kdyžtak ještě napište.