Potřebuje odbornou pomoc?
Monika
Mám přítele, který asi tak jednou za 3 měsíce si něco veme a spojí to s alkoholem. Je potom agresivní a vůbec je to hrozné. Když je však čistý, tak je to ten nejlepší člověk na světě. Nevím kde je chyba. Proto se chci zeptat zda potřebuje odbornou pomoc, nebo je možné, že to někdy přestane. Miluji ho, ale vztah vždy na 3 měsíce, to se nedá, chtěla bych mu pomoci, ale nevím jak.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Těžko mohu posoudit na základě takto stručných informací, zda Váš přítel potřebuje odbornou pomoc - potřebovala bych vědět, jakou drogu příležitostně bere, zda má ještě nějaké další potíže související s drogami, popř. alkoholem, kolik je mu let... Napadá mě, že v tomto případě by mu možná mohlo pomoci spíše nějaké psychologické poradenství, podle frekvence užívání drogy, kterou uvádíte, není pravděpodobné, že by byl na droze závislý. Pravděpodobně je jeho užívání drogy spojené s nějakými psychickými problémy, se situací, ve které se nachází, se stresem... Bylo by asi také potřeba, abyste s ním o tom promluvila, aby věděl, že Vám jeho užívání drog a především jeho agresivita pod vlivem drog vadí a že za takových podmínek nepovažujete vztah za perspektivní. Měl by vědět, že mu chcete pomoci a že pokud bude mít zájem s tím přestat, že ho podpoříte. Chápu, že je to pro Vás složitá situace, ale pokud Vás přítel pod vlivem drogy nějak ohrožuje, je potřeba to v rámci vztahu řešit, protože si nejsem jistá, že by se to samo nějak spravilo a ustalo. Zkuste mi napsat víc podrobností a pokusíme se vymyslet, co by se s touto situací dalo dělat. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.