komunita
LILIANA
Jsem závislá na STILNOXU (na žádných jiných lécích). Již jsem se léčila 2x Bohnicích, z toho 1x na oddělení č.8 3 měsíce a pak 6 týdnů na oddělení č.7. Po roce a půl abstinence jsem zrecidivivala. Je sice pravda, že jsem byla trochu ve stresu, ale to samozřejmě neomlouvá. Manžel v té době nemluvil, neodpovídal, byl moc pracovně vytížený. Máme firmu a momentálně se topíme v dluzích, tak se ani jeho náladám nedivím. Nyní mi oznámil, zůstaneme jen kamarádi. Dokonce po mě chtějí s šestadvacetiletou dcerou přemlouvají abych šla na rok do komunity. Já mám manžela ráda, bydlíme v krásném RD, máme přátele. i vlastně nic nepoznají. A znovu přijela dcera a říká, že nějaká komunita na rok by byla lepší. Já nevím jak se mám chovat. Je mi 46 let a oni přece tolikrát ve strašném stavu....

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, určitě je těžké zvládnout teď tolik problémů najednou. Jistě by Vám v tom pomohla nějaká odborná péče. Hospitalizace v Bohnicích je dobrá volba, ale možná se Vám tam nepodařilo úplně vyřešit příčiny toho proč berete. A také je dobré zvolit pak ještě vhodnou následnou péči právě proto aby jste nezrecidivovala. Komunity jsou u nás určené spíš závislým na nelegálních drogách. Těžko si dovedu představit, že by Vás do některé vzali pro závislost na Stilnoxu, o to spíš, že jinak pravděpodobně vedete poměrně dobrý a spořádaný život. Komunity se zaměřují také hlavně na osoby sociálně výrazně poškozené. Samozřejmě to ale můžete zkusit, pokud byste měla pocit, že Vám to pomůže. Spíš bych ale volila hlavně dobrou a dlouhodobou ambulantní péči, která by Vám nabídla i psychoterapii, nejen zaměřenou na Vaši lékovou závislost.