Co dělat, když moje dítě kouří?
Lenka
Dobrý den, včera jsem zjistila, že moje 11-ti letá dcera měla již 3 cigarety.Chtěla bych se zeptat, jak bych dosáhla toho, aby už nekouřila. O tom, že kouření škodí zdraví, jsme již několikrát mluvili. Kamarádka mi doporučila koupit krabičku cigaret a nechat dceru, aby je přede mnou vykouřila. Mě to přijde moc drastické. Co si o tom myslíte Vy? Za odpověď předem děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Naše poradna je zaměřená spíše na užívání nelegálních drog. Myslím, že by bylo lepší, pokud byste se měla možnost o tom poradit s někým z odborníků v rámci poraden pro odvykání kouření (i když se pochopitelně u Vaší dcery zatím nejedná o závislost na tabáku). Nejsem si jistá, zda je rozumný nápad Vaší kamarádky - efekt takového opatření se mi zdá sporný a vystavuje dceru velkému zdravotnímu riziku. Mohu Vám doporučit tyto webové stránky, na nichž je i on-line poradna zaměřená na kouření tabáku, kde by Vám mohli odpovědět konkrétněji než my: Centrum léčby závislosti na tabáku - http://www.prestantekourit.cz/ Přeji hodně štěstí a držím palce.