pritel je zavisli
lilinda
dobry den pred par tydny jsem zjistila ze muj pritel je zavisli zrejme na heroinu,ale moc se v drogach nevyznam.Proto jsem se chtela zeptat jestli se heroin kouri pres alobal a vdechuje jen kour,docela me to zmatlo,protoze jsem si myslela ze je hnedy,ale u pritele jsem nasla Bilou kostku. Jestli se nemylim,ze se jedna o heroin pak bych vas chtela pozadat jak ho zbavit zavislosti,protoze k lekari ho nikdy nedostanu a mam o nej opravdu strach,protoze spolu mame krasneho chlapecka a pritel porad zvraci a pada do mikrospanku. dekuji moc a budu velmi rada kdyz mi poradite

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, nějak se nám tu dotazy příliš nakupily. Heroin se přes alobal kouřit dá, a barvu může mít i hnědou, i bílou. Příznaky, které popisujete (upadání do spánku, zvracení) ukazují skutečně na intoxikaci heroinem. Co se týče zbavení závislosti - přítel především musí chtít se situací něco dělat. Pokud o změnu nemá zájem, pak s ním mnoho nezmůžete. Myslím, že situace je poměrně vážná - heroin není rekreační droga, přítel si pravděpodobně opatří závislost (pokud už k jejímu rozvoji nedošlo) a s tím související další potíže (finanční problémy, dluhy, ztráta zaměstnání). Pokud nevyhledá odbornou pomoc, není moc velká šance, že se mu podaří z toho dostat pouze vlastními silami nebo s Vaší pomocí. S ohledem na to, že máte dítě, bych se k tomu postavila velice razantně - nejde již jen o něj nebo o Vás, ale o budoucnost Vašeho dítěte. Soužití s uživatelem drog není jednodcuhé a pokud se situace nezmění, tak to bude pro Vás velice vyčerpávají. Prostředí, kde jeden z partnerů bere drogy, rozhodně není moc vhodné pro zdravý vývoj dítěte. Zvažte to. Na Vašem místě bych si dala jasné podmínky - buď přítel přestane heroin užívat, využije nějakou formu odborné pomoci nebo od něj odejdete. Takový vztah není pro Vás skutečně v souvislosti s dítětem perspektivní. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit kontakty na kolegy, kam byste se (ideálně spolu s přítelem) mohla obrátit, abyste se v situaci lépe zorientovala, získala potřebné informace a podporu. Zatím přeji hodně štěstí a držím palce.