tehotenstvy
XXX
dobry den mam takovej dotaz nemohl jsem se na to nikde zeptat na internetu jsem nic nenasel tak mi snad dokazete odpovedet.vyspal jsem se s holkou ktery jeste nebylo 15 a me uz je 17 a ona otehotnela i kdyz jsme meli kondom,nevim co mam delat mam strach a ona taky,muzete mi prosim napsat jak to mame vyresit a jaka je trestní sazba???nemo jestli bych mohl vyfasovat jen s podmínkou jeste nnemam zadnej zaznam a miluju ji dekuji

Odpověděl:
Zdravím Vás, nejsem si jistá, nakolik váš aktuální problém souvisí s drogovou problematikou, na kterou je tato poradna zaměřena, nicméně ohledně vašeho dotazu jsem kontaktovala právničku Mgr. Hanu Gajdošíkovou z PP A.N.O., se kterou naše poradna dlouhodobě spolupracuje. K Vašemu dotazu uvádí: "Dobrý den, vykonání soulože s osobou mladší než 15 let je trestným činem dle ustanovení § 242, odst. 1 – Pohlavní zneužívání, za který hrozí dospělému pachateli trest odnětí svobody v trvání 1 až 8 let. U mladistých pachatelů se tresty snižují na polovinu, tzn. že Vám by hrozil trest v rozpětí 6 měsíců až 4 roky. Pokud jste však dosud nebyl trestán, zmíněná slečna je Vaše přítelkyně a styk byl nepochybně doborovolný, lze očekávat, že Vám uloží nejvýše podmíněně odložený trest. Myslím, že ani v případě, kdy by Vaše přítelkyně uvedla, kdo je otcem dítěte, nehrozí Vám s ohledem na okolnosti nepodmíněný trest odnětí svobody, tedy vězení. Samozřejmě není vyloučeno ani to, aby Vaše přítelkyně nesdělila jméno otce dítěte, tj. Vaše jméno, zejména za situace, kdy uvažuje o interupci. V každém případě však doporučuji, aby neprodleně navštívila gynekologa a dohodla se s ním na dalším postupu. Hana Gajdošíková" Já bych Vám ještě na závěr dopoporučila, aby s ohledem na svůj věk, vaše přítelkyně o situaci co nejdříve informovala své rodiče. Jistě si sám uvědomujete, že s tím, co se stalo, teď již mnoho nenaděláte. Ale bylo by dobré z toho do budoucna přinejmenším vyvodit, že by člověk měl zvažovat možné důsledky toho, co dělá.